• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 10 اسفند 1399
کد مطلب : 125522
+
-

آماربازی


7.7
کی‌روش استنلی با آن قامت عجیب 195سانتی‌متری‌اش طی سال‌های اخیر همیشه موفق‌ترین بازیکن لیگ ایران روی آسمان بوده است. اما امسال در جدول جدال‌های هوایی یک مهاجم ایرانی آن‌هم از تیم قعرنشین لیگ، آماری بهتر از کی‌روش ثبت کرده و بالاتر از او ایستاده است. سایت مرجع متریکا روز گذشته رکوردداران بیشترین نبرد هوایی موفق در نیم‌فصل اول لیگ بیستم را منتشر کرد که در این رده‌بندی سعید باقرپسند از ماشین‌سازی‌ بالاتر از کی‌روش استنلی در رده اول قرار گرفت. باقرپسند به‌طور متوسط در هر 90دقیقه 7.7نبرد موفق هوایی داشته و بعد از او کی‌روش استنلی با 6.5نبرد موفق در هر بازی رتبه دوم را دارد. محمدحسین مرادمند (5.3)، یونس شاکری (5.2) و موسی کولیبالی (5.1) در رتبه‌های سوم تا پنجم قرار دارند.

3.9
پیمان بابایی از ماشین‌سازی با 3.9شوت در هر بازی رکورددار شوتزنی در نیم‌فصل اول لیگ بوده است. بابایی که در نیم‌فصل از ماشین‌سازی به تراکتور منتقل شده، طی 13بازی که در دور رفت به میدان رفت به‌طور میانگین در هر 90دقیقه 3.9شوت روانه دروازه حریفان کرد که حاصل این شوت‌ها 6گل برای ماشین‌سازی بوده است. امین قاسمی‌نژاد (شهرخودرو) و مهدی قائدی (استقلال) در رتبه بعدی قرار دارند که در هر 90دقیقه به‌طور متوسط 3.2شوت زده‌اند. گادوین منشا (گل‌گهر) با 3.1شوت در هر بازی رتبه چهارم را دارد. احمد نوراللهی (پرسپولیس) و حامد پاکدل (آلومینیوم) هم با 2.8شوت مشترکا در رتبه پنجم هستند. جالب اینکه سجاد شهباززاده که با 12گل صدرنشین جدول گلزن‌ها‌ست، در جدول شوتزن‌ها جایی بین 6نفر اول ندارد.

2.3
دریبل‌زن‌ترین بازیکن لیگ برتر ایران کیست؟ در جواب این سؤال شاید نخستین اسم‌هایی که به ذهن می‌رسند، سروش رفیعی و مهدی قائدی و بازیکنانی از این دست باشند. اما در میان رکوردداران دریبل موفق در نیم‌فصل اول نام هیچ‌یک از این بازیکنان دیده نمی‌شود. در عوض فرشاد محمدی‌مهر مدافع راست سابق استقلال که حالا در ذوب‌آهن بازی می‌کند، با متوسط 2.3دریبل موفق در هر بازی رکورددار این بخش است. نفر دوم این لیست هم یک استقلالی سابق است؛ علی دشتی طی نیم‌فصل اول در ذوب‌آهن رکورد 2.1دریبل موفق در هر بازی را ثبت کرده و در نیم‌فصل راهی گل‌گهر شده است. وحید نعمتی، پیمان بابایی و اکبر آفاقی (هر سه نفر از ماشین‌سازی) هم نفرات بعدی هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید