• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 10 اسفند 1399
کد مطلب : 125515
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/AD20z
+
-

اولین آزمون بزرگ

توماس توخل در نخستین بازی بزرگش در لیگ برتر به تور متخصص بازی‌های بزرگ خورد

اولین آزمون بزرگ

مسابقات فوتبال این هفته اروپا خوب بُر نخورده و بیشتر بازی‌های خوب به یکشنبه افتاده. دیروز فقط دیدار سویا با بارسلونا حساس بود اما تعداد مسابقات حساس و جذاب امروز زیاد است. به‌دلیل تعطیلی بین دور رفت و برگشت مرحله حذفی لیگ قهرمانان در این هفته بازی رئال‌مادرید با سوسیداد هم برای فردا برنامه‌ریزی شده که دوشنبه‌شب فوتبال‌دوستان را پر می‌کند. گل بازی‌های امروز و امشب اروپا دیدار چلسی با منچستریونایتد است که ساعت20در استمفوردبریج برگزار می‌شود.

  توخل
توماس توخل که از زمان ورود به تیم و گرفتن جای فرانک لمپارد اخراجی هنوز شکست نخورده و در بازی اروپایی هم موفق به شکست اتلتیکو شده، قبول ندارد که این بزرگ‌ترین بازی چلسی زیرنظر او باشد؛«همیشه بازی بعدی بزرگ‌تر است.» چیزی که انرژی چلسی را آزاد کرد، خلاصی گروهی از بازیکنان از باندبازی سرمربی سابق بود. لمپارد، بازیکنان محبوب خودش را داشت و نیازی نمی‌دید تعدادی از بازیکنان را به بازی بگیرد. بخشی از بازیکنان علیه او شدند و در بازی‌هایی که حضور داشتند کم گذاشتند تا صدای اعتراض لمپارد دربیاید که بازیکنانش به‌اندازه کافی نمی‌دوند و جایگیری درست ندارند. با آمدن توخل ناگهان همه یادشان افتاد که باید بدوند و درست جایگیری کنند. با این‌حال به‌نظر می‌رسد بعد از چند بازی و در درازمدت همان بلایی که بر سر لمپارد آمد نصیب سرمربی آلمانی هم بشود. وضعیت توخل حتی خطرناک‌تر است چون او با ستاره‌های گران‌قیمت لج کرده و آنها را بازی نمی‌دهد. سرمربی سابق و اخراجی پاری‌سن‌ژرمن گفته که وظیفه‌اش گنجاندن ستاره‌های گران‌قیمت در ترکیب تیم نیست. خودش هم اعتراف کرده که می‌داند بعضی از بازیکنان از شرایط کنونی راضی نیستند. با این فرمان، بازیکنان اصلی از جان مایه می‌گذارند و ذخیره‌ها برای پیروزی انگیزه نخواهند داشت. با وجود نتایج عالی در چلسی هم‌اکنون سرمربی آلمانی به‌خاطر تیپ روستایی و کارمندی‌اش مورد تمسخر هواداران و کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد. او در واکنش به اینها اعلام کرده که مثلا اولیویه ژیرو از اینکه او سرمربی‌اش باشد احساس شرمساری نمی‌کند و توضیح داده که با یک چمدان به لندن آمده و برای همین نمی‌تواند هر روز خوب تیپ بزند. او فعلا از حمایت آبراموویچ برخوردار است و مالک روس به او وعده داده که در تابستان اریک هالند را برایش می‌خرد و حتی گفته می‌شود باشگاه قصد دارد ادن آزار و رئال‌مادرید را از شر همدیگر نجات دهد و این اسطوره باشگاه را به لندن برگرداند. کارکنان باشگاه هم‌اکنون از توخل راضی‌اند و از کار با او لذت می‌برند. او پیش از بازی با نیوکاسل گفته بود اگر این بازی را ببریم به همه 2روز مرخصی می‌دهم که به قولش عمل کرد.

  بهبود آمار 
چلسی با لمپارد 13.8ضربه در هر بازی داشت و الان 14.2ضربه که تعداد ضربه‌ها بالا رفته اما دقت آنها کاهش یافته و از 5.2ضربه به چارچوب در دوران فرانکی به 4.5ضربه در دوره توماس رسیده. حتی گل‌های زده هم کاهش یافته و از 1.7در هر بازی به 1.3گل نزول پیدا کرده اما گل‌های خورده تنها به 2گل رسیده که یکی از آنها هم گل به‌خودی بوده. آمار تعداد پاس‌ها در یک‌سوم دفاعی حریف و لمس توپ در محوطه جریمه حریف افزایش یافته و مالکیت توپ هم از میانگین 60درصد به 69درصد رسیده. ادوارد مندی در این فصل لیگ قهرمانان اروپا 5بار کلین‌شیت کرده که بیش از هر دروازه‌بان دیگری در رقابت‌های این فصل است.

  لمپارد
خبر تازه درباره لمپارد این است که او ممکن است دوباره رقیب استیون جرارد شود؛ این‌بار در کسوت مربی. جرارد که در گلاسکو رنجرز می‌تازد و در 41بازی خود روی نیمکت این تیم تنها یک‌بار شکست خورده و در 30بازی این فصل هم 26بار تیمش را به پیروزی رسانده و در لیگ اروپا 9گل در 2دیدار رفت‌وبرگشت به تیم انتورپ با بیرانوند زده، شاید به‌زودی لمپارد را به‌عنوان رقیب خود ببیند و فرانکی هدایت سلتیک گلاسکو را به‌عهده بگیرد.

  سولسشائر
سولسشائر باشخصیت‌ترین مربی تیم‌های بزرگ اروپایی است. اگر او را با کونته، مورینیو یا رونالد کومان مقایسه کنید، می‌بینید که چقدر رفتارش با آنها تفاوت دارد. سرمربی نروژی هیچ‌وقت حرفی نمی‌زند که کسی را برنجاند، هیچ‌وقت کنار زمین به داوری اعتراض نمی‌کند و سعی ندارد با فریاد روی قضاوت داور تأثیر بگذارد یا بازیکنان را تحریک کاذب کند. او 2 شب پس از تولدش پا به این بازی بزرگ می‌گذارد؛ رقابتی که آن را خوب بلد است. او با خریدهای بنجلی که از دوران مورینیو به ارث مانده بود کنار آمد و تیمی بزرگ ساخت. او وقتی سرمربی موقت بود در 19بازی 2.32امتیاز در هر بازی به دست آورد اما از 703روز پیش تابه‌حال که 111بار روی نیمکت سرمربیگری نشسته، 1.85امتیاز در هر بازی ثبت کرده. در رویارویی با گواردیولا 3برد، 3باخت و یک تساوی به‌دست آورده؛ در تقابل با مورینیو یک برد و یک تساوی و2باخت، 2 برد و 2تساوی روبه‌روی آنچلوتی، جلوی لمپارد و چلسی3برد و یک تساوی و یک باخت، یک برد و یک باخت و 3تساوی در رویارویی با یورگن کلوپ، مقابل نونو اسپریتو و ولوز هم 2برد و 2باخت و 3تساوی داشته که همه اینها نشان می‌دهد از مربیان بزرگ لیگ چیزی کم ندارد و تنها آمارش مقابل آرتتا ضعیف است که از 3رویارویی یک تساوی و 2باخت نصیبش شده است.

آمار
بازی مقابل اتلتیکومادرید دویستمین بازی کانته با پیراهن چلسی بود. تیاگو سیلوا به‌دلیل مصدومیت به بازی امشب در ترکیب چلسی نمی‌رسد. پل پوگبا هم تا‌ ماه آینده نمی‌تواند برای منچستر بازی کند و مصدوم است. منچستر در هر 3 سفر آخرش به استمفوردبریج برنده بوده. یونایتد رکوردی عالی در بازی‌های خارج خانه دارد و 19بازی آخر را به‌عنوان مهمان نباخته است. چلسی رده پنجمی 6امتیاز کمتر از منچستریونایتد و 16امتیاز از منچسترسیتی صدرنشین کمتر دارد. آمار برتری یونایتد به حریف لندنی 81برد در برابر 55باخت و 52تساوی است. داور این بازی استیوارت اتول خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید