• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 10 اسفند 1399
کد مطلب : 125510
+
-

مردی برای ریاست 7 فدراسیون!

افشین داوری، نامزد ریاست فدراسیون شطرنج شده، او پیش از این به 6 فدراسیون دیگر هم حمله کرده است

همانطور که در انتخابات ریاست‌جمهوری نام یک شخص همیشه در میان است در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی هم همیشه نام افشین داوری به چشم می‌خورد. داوری، کارمند وزارت ورزش و جوانان است که بار دیگر عزمش را برای ریاست یک فدراسیون جزم کرده. این روزها او رؤیای ریاست بر فدراسیون شطرنج را در سر می‌پروراند. در یک دهه گذشته او برای ریاست فدراسیون‌های بوکس، ژیمناستیک، کاراته، والیبال و دو‌ومیدانی هم دورخیز کرده اما در بیشتر آنها ناموفق بوده است.
 داوری هر اندازه در انتخابات فدراسیون‌ها ناموفق بوده، از نظر مدیران ارشد ورزش، گزینه ایده‌آلی برای سرپرستی بوده است. او در دوره‌های مختلف به‌عنوان سرپرست فدراسیون‌های بوکس، والیبال، ناشنوایان و دوچرخه‌سواری انتخاب شده است. 3سال پیش با حکم مسعود سلطانی‌‌فر، وزیر ورزش و جوانان، داوری مدیرکل توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های این وزارتخانه شد؛ پستی که با وجود رفت‌و آمدهای پیاپی در فدراسیون‌های مختلف تا همین چند‌ماه پیش آن را حفظ کرده بود. گفته می‌شد این حکم را داوری با حمایت محمدرضا داورزنی گرفته است. آن روزها داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و یکی از نزدیک‌ترین افراد به وزیر ورزش بود.
افشین داوری صندلی‌اش در وزارت ورزش را شهریور‌ماه گذشته در حالی تحویل داد که هیچ گزارشی از عملکرد او در 3سال گذشته منتشر نشد. برای آنکه بدانید داستان او و پستش در وزارت ورزش چقدر عجیب بوده، شاید همین یک مثال کافی باشد: خرداد سال 98بازی فینال حذفی بین پرسپولیس با داماش گیلان، در اهواز به جنجال کشیده شد. محمدرضا داورزنی، معاون وزیر، در راس هیأتی برای بررسی موضوع به اهواز سفر کرد. عکسی از جلسه او با مقامات محلی منتشر شد که افشین داوری هم در عکس دیده می‌شد. از عکس چنین به‌نظر می‌آمد که او در حال نت‌برداری از حرف‌های داورزنی است. نکته جالب آنکه آن روزها داوری همزمان با مدیرکلی در وزارت ورزش، سرپرست فدراسیون والیبال هم بود. در حقیقت سرپرست فدراسیون والیبال به اهواز رفته بود تا جنجال فینال جام حذفی فوتبال را بررسی کند! افشین داوری از 22دی امسال سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری شده اما قرار است به‌زودی در انتخابات فدراسیون شطرنج شرکت کند.
  سرپرست دو ومیدانی آذر 1390
 رئیس فدراسیون دو و میدانی 1390-1394
 ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون کاراته سال 94(رای نیاورد)
 سرپرست فدراسیون ناشنوایان اردیبهشت 1395
  سرپرست فدراسیون بوکس مرداد 1396
 ثبت‌نام در انتخابات بوکس دی 96(رای نیاورد)
  سرپرست فدراسیون والیبال آذر 1397
 ثبت‌نام در انتخابات دو ومیدانی 1398(در انتخاباتی جنجالی رأی آورد اما انتخابات باطل شد)
 سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری دی 1399
 ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون شطرنج بهمن 1399
 

این خبر را به اشتراک بگذارید