• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 10 اسفند 1399
کد مطلب : 125507
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/pYqx6
+
-

پشت‌خط زن/ نبرد بخش خصوصی در دو جبهه

سرنوشت 2تیم وابسته به بخش خصوصی هراز و شهداب در لیگ برتر والیبال به بازی سوم کشید. 2باشگاهی که مانند بسیاری از تیم‌های بخش خصوصی، قلک ملی‌پوشان شده‌اند، برای پخش مستقیم بازی‌هایشان 10میلیون تومان پول می‌دهند و 6میلیون تومان هم بابت هر مسابقه به‌حساب فدراسیون واریز می‌کنند و برای هر ساعت تمرین هم باید هزینه بدهند. ولی مدیران این باشگاه‌ها برای نشستن در جایگاه تالار هم ناچارند از هفت‌خوان عبور کنند؛ مدیرانی که اتفاقا برخلاف برخی مدیران دولتی، عشق مصاحبه و تبلیغ هم نیستند. آنها به عشق مردم شهر و دیارشان که به والیبال علاقه دارند، پول می‌دهند و از موهبت و منت معافیت‌های مالیاتی نیز بی‌بهره‌اند.

پدیده ایرانی
بردیا سعادت پارسال این موقع پدیده لیگ برتر والیبال ایران شد و یک‌ دفعه سر از تیم نیش صربستان در‌آورد. او هر هفته دو‌جین امتیاز اندوخت تا اینکه باخبر شدیم باشگاه بزرگی چون مودنای ایتالیا خواهان این جوان ارومیه‌ای شده است. گفته می‌شود او به‌ازای رقمی حدود 50هزار‌یورو قرارداد 3ساله با ساتورتی، ستاره سابق والیبال ایتالیا و مدیر فعلی مودنا بسته است تا در سن 19سالگی پای به دروازه شهرت بگذارد. بردیا پسر فهمیده‌ای است که به‌جای ارسال عکس‌ها و ژست‌های متفاوت، سرش توی لاک خودش است و به‌قدری خوب بازی می‌کند که رقیبی جدی برای امیر غفور و شهرام ‌محمودی است. نام بردیا سعادت را به‌خاطر داشته باشید.

رویکرد جدید یا..‌.؟
انتخاب سعید درخشنده، ناظر فدراسیون بین‌المللی والیبال به سمت رئیس کمیته کنترل دور حذفی لیگ برتر والیبال، نشان‌دهنده ناتوانی آقایان منصوب‌کننده در سازمان لیگ است. فدراسیون دکتر داورزنی افرادی نظیر درخشنده، پورحسن و... را به بهانه بازنشستگی کنار گذاشت اما غافل از اینکه هر گردی گردو نیست؛ سوای تجربه، بخش عمده مدیریت ذاتی است که در کنار اکتسابات تکمیل می‌شود. به پایان سال نزدیک شده‌ایم و اگر رئیس فدراسیون والیبال بیشتر به والیبالی‌ها اعتماد کند، جای دوری نمی‌رود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید