• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 10 اسفند 1399
کد مطلب : 125497
+
-

تازه‌های نشر/ راهنمای فیلم سینمای ایران


کتاب «راهنمای فیلم سینمای ایران؛ جلد اول (1361-1309)» به سرپرستی حسن حسینی، مورخ و منتقد سینما، توسط نشر روزنه‌کار منتشر شد. حسینی در این کتاب بر آن بوده تا به جای گام گذاشتن در مسیر آشنا و پر رهرو تحقیر فیلمفارسی، به‌صورت روش‌مند به تحلیل سینمای عامه‌پسند ایران بپردازد و با زدودن داغ ننگ فیلمفارسی از پیشانی این سینما، برای هویت ضایع‌شده آن چاره‌اندیشی کند. همکاران حسینی در این کتاب را این نام‌ها تشکیل داده‌اند: بهداد آوند امینی، امیر بهاری، محمد بیات، علی پاپلی یزدی، خسرو دهقان، بهزاد رحیمیان، حافظ روحانی، مهرداد فراهانی، علی قلی‌پور، علیرضا محمودی و پیام مستوفی که با هم سابقه همکاری و علایق مشترک در پرداختن به سینمای عامه‌پسند ایران دارند. کتاب «راهنمای فیلم سینمای ایران؛ جلد اول (1361-1309)» به سرپرستی حسن حسینی در 819صفحه به قیمت 325هزار تومان توسط نشر روزنه‌کار منتشر شده است.

  چرم ساغری
«چرم ساغری» نوشته اونوره دو بالزاک یکی از نویسندگان بزرگ ادبیات فرانسه و جهان است. در این رمان روح بدبینی نویسنده منعکس شده است و در سراسر داستان شک و تردید نسبت به همه مظاهر دانش، فعالیت انسانی، افکار و عقاید سیاسی و فلسفی به چشم می‌خورد. به‌آذین مترجم این کتاب در مقدمه چرم ساغری می‌نویسد: برای آنکه پی ببریم، بالزاک تا چه حد موفق به نشان دادن کوتاهی و عجز قشر معینی از اجتماع زمان خود شده است، شناختن رافائل قهرمان داستان ضروری است. انتشارات علمی و فرهنگی چاپ هفتم چرم ساغری را با ترجمه محمود اعتمادزاده (م. ا. به‌آذین) در 290صفحه به بهای 35هزار تومان منتشر کرده است.

  پاپیلو
«پاپیلو» عنوان رمانی جدید از محمداسماعیل حاجی‌علیان است که از سوی نشر هیلا منتشر شده.  نویسنده در این کتاب159صفحه‌ای زبانی گرم و گیرا دارد و از همان صفحات اول اثر، مخاطب را جذب می‌کند. در پشت جلد کتاب آمده است: بهرام توکلی خندید و گفت: «خب همین کفش‌های راحتت، همین همراهی... نمی‌دونستی تو فارسی باستان به پروانه می‌گفتند پاپیلو؟!

این خبر را به اشتراک بگذارید