• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 10 اسفند 1399
کد مطلب : 125492
+
-

بها به کتابفروشان با طرح‌های فصلی

نگاه
بها به کتابفروشان با طرح‌های فصلی

 علیرضا رحمانی- مدیر کتابفروشی «پاتوق کتاب شیراز»

1-برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب از این بابت دارای اهمیت است که در ایده اجرای آن به کتابفروشی‌ها بها داده می‌شود و در کنار آن نیز خوانندگان کتاب می‌توانند به کتابفروشی‌ها رفته و با بهره از این طرح و تخفیفات آن، آثار مورد نیاز خود را تهیه کنند. در واقع برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) می‌تواند مفید و مؤثر باشد، چراکه که کتابفروشی‌ها به نوعی توزیع‌کنندگان کتاب هستند و همیشه برای مردم در دسترس‌اند.
2- باید به این موضوع توجه کنیم که ناشران همیشه می‌توانند آثار خود را از طریق کتابفروشی‌ها عرضه کنند؛ ولی اگر کتابفروشی‌ها از بین بروند ناشران نیز راه توزیع درستی برای کتاب‌های خود ندارند. در این صورت باید به طرح‌هایی که باعث رونق کتابفروشی‌ها می‌شود بیشتر بها داده شود.
3- پاتوق کتاب شیراز معمولا جزو کتابفروشی‌هایی است که در طرح‌های فصلی فروش کتاب عملکرد خوبی داشته و استقبال مردم نیز خوب بوده است؛‌ پیش‌بینی ما این است که در طرح زمستانه کتاب نیز همینطور است و مخاطبان از آن استقبال می‌کنند. در واقع اگر خانه کتاب و ادبیات ایران دچار کمبود بودجه نشود و آن را به خوبی به کتابفروشی‌ها تزریق کند استقبال بیشتر هم خواهد شد. امیدوارم مشکلات ناشران و گرانی کاغذ هم مرتفع شود تا کتاب‌های جدیدتر و مناسبی منتشر و وارد بازار شود. به گمانم در چاپ آثار جدید یا تجدید چاپی، کتاب‌های خوب قبلی ناشران با مشکل مواجه هستند؛ از این‌رو این طرح‌ها و برگزاری آن در فصول مختلف سال در این زمینه نیز اثرگذار خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید