• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 5 اسفند 1399
کد مطلب : 125237
+
-

نکته بازی/کمی هم با پا بازی کن!


این اواخر به دفعات اسم سیاوش یزدانی در فهرست مازاد استقلال برای نیم‌فصل مطرح شد، اما گویا قضیه منتفی شده و او همچنان در جمع آبی‌پوشان ماندگار است. نمی‌دانیم هواداران از شنیدن این خبر خوشحال شدند یا نه، اما به هر حال خود یزدانی موضوع را تأیید کرده و گفته: «تا زمانی که این پیراهن به تنم باشد، با قلبم برای تیم بازی خواهم کرد.» آقا اگر در این مدت داشتی با قلبت بازی می‌کردی، لطفا از این به بعد کار دیگری انجام بده. یعنی اگر خروجی با قلب بازی کردن این است که یا نباشی یا اگر هم در زمین هستی به‌کار تیم نیایی، این به درد هیچ‌کس نمی‌خورد. اصلا یک مدت با پا بازی کن ببینیم چه می‌شود. قول می‌دهیم بهتر از روش قبلی باشد.

چکارش کنیم دیگر؟

حمید مطهری، مربی پرسپولیس در مصاحبه‌ای گفته: «اگر یک مربی خارجی تیم را به فینال لیگ قهرمانان می‌رساند، چکارش می‌کردیم؟ حواس فوتبال ایران باید به یحیی گل‌محمدی باشد.» خب مثلا چکارش کنیم حالا؟ استاد خارج از نوبت از یک تیم دیگر به پرسپولیس رفت، چندبار هم که قراردادش اصلاح و تمدید شده، هر چه هم دوست داشته علیه مدیران باشگاه گفته، اسمش را هم که با لقب امپراتور طرح موزاییکی کردند، توییت‌های حمایتی از او هم که چپ و راست ترند می‌شود، شما بفرمایید فوتبال ایران به چه روش دیگری می‌تواند حواسش به یحیی باشد، ما همان کار را انجام بدهیم. با حلوا حلوا کردن و روی سر گذاشتن موافقید؟ البته ایده ساخت مجسمه هم هست که بیشتر آقای قلعه‌نویی به آن راغب بودند.

البته گاهی هم باید ترسید

شهریار مغانلو که پیشنهادهایی از لیگ برتر دارد، اخیرا در صفحه اینستاگرامش نوشته: «هیچ‌وقت از تغییر نترس»؛ خب البته این جمله در فضای مجازی زیاد تکرار می‌شود، اما به این معنی نیست که همیشه درست و دقیق از کار در می‌آید. اتفاقا آدم گاهی هم باید از تغییر بترسد و سنجیده انتخاب کند. در فوتبال این همه ترانسفر غلط داریم که احتمالا بازیکنان قبل از تن دادن به آنها فکر می‌کردند نباید از تغییر بترسند، اما بعضا برای‌شان گران تمام شد. مثلا همین که خود شما رفتی سانتاکلارا، به نیمکت دوخته شدی و الان داری برمی‌گردی چیز جالبی نبود؛ مگر اینکه از نظر مالی سود کرده باشی که احتمالش بالا نیست. به هر حال بد نیست گاهی هم بترسید و با چشم باز انتخاب کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید