• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 5 اسفند 1399
کد مطلب : 125199
+
-

سفیر ایتالیا در کنگو کشته شد

آفریقا
سفیر ایتالیا در کنگو کشته شد

وزارت خارجه ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که لوکا آتانازیو، سفیر این کشور در جمهوری دمکراتیک کنگو، در جریان حمله مسلحانه به کاروان خودروهای سازمان ملل متحد کشته شده است. 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این حمله در منطقه گوما در شرق کنگو رخ داده و سفیر ایتالیا یکی از 3قربانی این حمله بوده است. مقام‌های محلی گفته‌اند که به‌نظر می‌رسد مهاجمان ابتدا قصد آدم‌ربایی داشته‌اند اما در جریان درگیری، به سمت افراد شلیک کرده‌اند. محافظ ایتالیایی سفیر و راننده آنها در جریان درگیری کشته‌ شده‌اند. آتانازیو زخمی شده بود و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.
خودروی حامل سفیر ایتالیا بخشی از کاروان نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در کنگو بوده است.
 نماینده اتحادیه اروپا هم در این کاروان خودرویی حضور داشته است. هنوز هویت عاملان حمله مشخص نشده و هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به‌عهده نگرفته است. به نوشته خبرگزاری رویترز، لوکا آتانازیو از سال۲۰۱۷ در سفارت ایتالیا در کینشاسا، پایتخت جمهوری دمکراتیک کنگو، حضور داشته و 2سال قبل به‌عنوان سفیر معرفی شد. 
کنگو یکی از بزرگ‌ترین کشورهای آفریقایی است که طی چنددهه اخیر، به‌خصوص نواحی شرقی آن، دستخوش جنگ و درگیری مسلحانه بین گروه‌های شبه‌نظامی محلی است. کنگو در دهه1990 درگیر جنگ داخلی بود و گروه‌های کنونی، باقی‌مانده گروه‌های درگیر در آن جنگ هستند. از شروع عملیات ارتش کنگو علیه این گروه‌ها در پاییز سال۲۰۱۹ تاکنون هزاران نفر توسط گروه‌های مسلح کشته شده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید