• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 5 اسفند 1399
کد مطلب : 125183
+
-

قهرمان‌ از بحران خارج می‌شود؟

بایرن پس از 2نتیجه بد در بوندس‌لیگا امشب در چمپیونز لیگ میهمان لاتزیو است

قهرمان‌ از بحران خارج می‌شود؟

هفته دوم از دور رفت مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان امشب و فرداشب در اروپا برگزار می‌شود و با توجه به اوضاع کرونایی و موج جدید ویروس چینی سابق و ویروس فعلی انگلیسی، برنامه بازی‌ها کمی پیچیده است. چلسی و اتلتیکو مادرید امشب در رومانی به مصاف هم می‌روند.

  اتلتیکو- چلسی
سیمئونه فصل قبل موفق شده بود لیورپول مدافع عنوان قهرمانی را از دور رقابت‌ها حذف کند که از بازی برگشت آن رویارویی در انگلیس به‌عنوان ریشه ورود بیماری کووید-۱۹ به خاک این کشور یاد می‌شود. خود اسپانیایی‌ها از هواداران آتالانتا ویروس گرفتند که برای بازی برگشت با والنسیا به این کشور سفر کرده بودند. حالا در سالگرد آن دیدار، سرمربی آرژانتینی باید با یک حریف بزرگ دیگر انگلیسی برای صعود به دور بعدی مبارزه کند. چلسی با توماس توخل که جای لمپارد را روی نیمکت این تیم گرفته فقط یک تساوی به ساوتهمپتون داده و بقیه را برده و تنها دو گل دریافت کرده. اما ۶بازی بعدی لندنی‌ها سخت است؛ اتلتیکو مادرید، منچستریونایتد، لیورپول، اورتون، لیدز و بازی برگشت اتلتیکو مادرید که عیار سرمربی آلمانی در پایان این ۶بازی مشخص خواهد شد. توخل نتایج خوبی با چلسی گرفته اما آرسن ونگر به سبک بازی‌اش انتقاد کرده و گفته: «من از نظر بازی‌سازی، جنگندگی، تاکتیک و برتری بدنی چیزی در آنها نمی‌بینم.» آیا اتلتیکو می‌تواند حباب توماس توخل را بترکاند و ماه‌عسل این مربی را تمام کند؟ با اوضاع اخیر این تیم اسپانیایی در لالیگا این کار کمی سخت است. اوبلاک در 7بازی اخیر خود برای اتلتیکو در لالیگا هیچ کلین شیتی نداشته است. دروازه‌بان اسلوونیایی در 2 ‌ماه اخیر تنها 2 بازی را بدون گل خورده به پایان برده. خیمنس به‌دلیل مصدومیت ماهیچه پای چپ به این بازی نمی‌رسد. این هفتاد و هشتمین دیداری است که خیمنس از زمان پیوستنش به اتلتی (2013) به‌دلیل مصدومیت از دست می‌دهد. کوکه در بازی امشب با ۴۸۴بار پوشیدن پیراهن اتلتی به دومین بازیکن باسابقه تاریخ این تیم پس از آدلاردو با ۵۵۳بازی می‌رسد. داور بازی امشب فلیکس بریش آلمانی است که هواداران چلسی خاطره خوبی از او دارند؛ زمانی که در سال۲۰۱۲ در برد یک بر صفر مقابل بارسلونا داور مسابقه بود.

   لاتزیو- بایرن
بایرن مونیخ امشب میهمان لاتزیو خواهد بود که شاید بتوان گفت بعد از مونشن‌گلادباخ که به تور منچسترسیتی خورده، ساده‌ترین قرعه ممکن در این مرحله برای یکی از مدعیان قهرمانی است. بایرن یکی از 4 تیمی بود که بدون باخت پا به دور حذفی گذاشتند (در کنار لاتزیو) و با ۱۸گل زده صاحب بهترین خط حمله در دور گروهی است و به همراه سیتی تنها تیم‌هایی هستند که با ۱۶امتیاز صعود کردند. این برای دومین بار است که لاتزیو پس از فصل 2000-1999پا به مرحله حذفی می‌گذارد. گورتسکا بعد از طی کردن دوران بیماری کووید-۱۹ به ترکیب بایرن برگشته. لواندوفسکی در رقابت‌های این فصل بوندس‌لیگا در ۲۱بازی ۲۶ گل ، ۶ پاس گل و میانگین ۱.۲۴ گل به ازای هر بازی، هر ۷۲.۶ دقیقه یک گل و هر ۵۹ دقیقه گل + پاس گل را به نام خود ثبت کرده. داور این بازی یک داور از اسرائیل به نام ورل گرینفلد است که یک‌بار بازی بایرن با سالزبورگ را در همین مرحله قضاوت کرده بود که بایرن آن بازی را ۱-۳ برد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید