• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 29 بهمن 1399
کد مطلب : 124701
+
-

قتل دوست به‌خاطر 14میلیون تومان پول

داخلی
قتل دوست به‌خاطر 14میلیون تومان پول

«مقتول 14میلیون تومان پول به من قرض داد اما وقتی دیدم نمی‌توانم بدهی‌ام را بپردازم، ‌جانش را گرفتم.»
این اعترافات مردی جوان است که دوستش را به قتل رساند اما دوربین‌های مداربسته اسرار این جنایت را برملا کرد.
به‌گزارش همشهری، بامداد یکشنبه 19بهمن‌ماه جسد پسری جوان در صندلی عقب خودروی پرایدی که کنار بزرگراه فتح رها شده بود، کشف شد و تیم جنایی تحقیقات خود را برای کشف اسرار این جنایت آغاز کردند. جسد متعلق به پسری جوان بود و آثار زخم‌ها و کبودی‌های روی بدنش نشان می‌داد که او به‌شدت شکنجه شده و پس از آن به قتل رسیده بود. از سوی دیگر با توجه به اینکه جسد مقتول داخل یک تخته فرش ماشینی بود و کفش به پا نداشت، مأموران دریافتند که جنایت در داخل یک خانه رخ داده و پس از آن قاتل یا قاتلان جسد مقتول را به این محل منتقل و در آنجا رها کرده‌اند.
برای مشخص شدن هویت مقتول، مأموران به استعلام شماره پلاک ماشین پرداختند و صاحب آن را شناسایی کردند. او پس از حضور در محل جسد را شناسایی کرده و گفت متعلق به برادرش است. صاحب پراید می‌گفت ماشین را به برادرش امانت داده است. به این ترتیب هویت مقتول که مردی 40ساله بود شناسایی شد. تحقیقات حکایت از این داشت که وی در یک بنگاه معاملات ملکی مشاور است. او یک سالی می‌شد که عاشق دختری شده بود که پدرش از تاجران معروف و پولدار بود. در مدت این یک سال پدر دختر مخالف ازدواج آنها بود اما به تازگی راضی شده بود که مقتول به خواستگاری دخترش برود. قرار بود شامگاه یکشنبه پسر جوان به‌همراه خانواده‌اش به خواستگاری دختر پولدار برود اما با قتل وی، این اتفاق هرگز رخ نداد.
در این شرایط گروهی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران احتمال دادند که شاید قتل به ماجرای خواستگاری مربوط باشد اما در این شاخه به بن‌بست رسیدند.

ردپای دوست
کارآگاهان در ادامه به بررسی تصاویر دوربین مداربسته اطراف محل کشف جسد پرداختند و چهره مردی را به‌دست آوردند. وی، پس از رها کردن خودروی پراید، سوار بر ماشین دیگری شده و آنجا را ترک کرده بود و در تحقیقات مشخص شد که او فردی به‌نام سجاد و دوست مقتول است. مرد جوان دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل دوستش اقرار کرد و گفت: مقتول مدتی قبل وقتی دید مشکلات مالی دارم، گفت که 14میلیون تومان به من قرض می‌دهد. اما من هرچه فکر کردم دیدم نمی‌توانم این پول را برگردانم و یک قرضی به قرض‌های دیگرم اضافه می‌شود. برای همین شب حادثه زمانی که دوستم به خانه‌ام آمد و 14میلیون تومان پول را داد تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم تا لازم نباشد پولش را پس بدهم. زمانی که سرگرم خوردن میوه بود با میله آهنی چند ضربه به او زدم. بعد هم جسد را داخل فرش گذاشتم و آن را در بزرگراه فتح رها کردم.
متهم پس از اقرار به جنایت با دستور قاضی حبیب‌الله صادقی بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران بازداشت شده و در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید