• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 28 فروردین 1397
کد مطلب : 12443
+
-

فیلم دوربین مداربسته، راز شلیک به برادر را فاش کرد

جنایی
فیلم دوربین مداربسته، راز شلیک به برادر را فاش کرد

معمای شلیک به مرد آزراسوار در کمتر از 12ساعت فاش شد. عامل جنایت کسی نبود جز برادر مقتول که به‌خاطر طلب 15میلیون تومانی دست به جنایت زد.
به گزارش همشهری، نیمه‌شب یکشنبه، 26فروردین‌ماه مأموران کلانتری‌144 جوادیه تهرانپارس هنگام گشتزنی در خیابان دماوند به یک دستگاه خودروی هیوندا آزرا که در حاشیه خیابان پارک شده و موتورش روشن بود، مشکوک شدند. مأموران به سمت آن رفتند و ‌متوجه شدند راننده درحالی‌که کمربند ایمنی‌اش بسته است، روی فرمان افتاده و تکان نمی‌خورد. مأموران سعی کردند وارد خودرو شوند اما همه درها جز در سمت شاگرد قفل بود. یکی از مأموران از این طریق وارد ماشین شد و با دیدن خون دریافت که راننده به قتل رسیده است. آنطور که مشخص بود 2گلوله به سمت راننده شلیک شده و او جانش را از دست داده بود.

در چنین شرایطی ماجرا به قاضی جنایی پایتخت و کارآگاهان پلیس آگاهی اعلام و لحظاتی بعد تیم جنایی در محل جنایت حاضر شد. درحالی‌که بررسی‌ها آغاز شده بود، قاضی جنایی متوجه شد شرکتی در آن حوالی مجهز به دوربین مداربسته است. دوربین‌ها طوری قرار داشتند که مشرف به محل حادثه بودند و احتمال داشت لحظه جنایت را ثبت کرده باشند. با دستور قاضی، بازبینی فیلم‌های دوربین مداربسته آغاز شد و مأموران متوجه شدند خودروی آزرا ساعتی قبل‌تر وارد محل شده و در کنار خیابان توقف کرد. به جز راننده، مردی دیگر در صندلی جلو نشسته بود که به‌نظر می‌رسید در حال جر و بحث با راننده است. پس از آن مرد جوان نخستین گلوله را به سمت راننده شلیک کرد و از ماشین پیاده شد تا اطراف را زیرنظر بگیرد. او مجددا سوار ماشین شد و گلوله دوم را شلیک کرد. مرد مسلح پس از آن فرار کرد اما چند ثانیه بعد درحالی‌که اسلحه را زیر کمربندش پنهان کرده بود، مجددا بازگشت تا مطمئن شود که راننده آزرا فوت شده است. آنطور که تصاویر نشان می‌داد، وی پس از اطمینان از مرگ راننده به آن طرف خیابان رفته و سوار بر خودرویی شده و فرار کرده بود. درحالی‌که تیمی از کارآگاهان سرگرم بازبینی تصاویر دوربین بودند، گروهی دیگر به بازرسی از خودروی مقتول پرداختند تا شاید سرنخی در این پرونده به‌دست آورند. آنها پس از پیدا کردن مدارکی، پی بردند که راننده مردی 39ساله است و در شرق تهران مغازه لوازم خانگی دارد. ضمن اینکه خودرو نیز به نام او ثبت شده بود.



حل معما

سرنخ اصلی تصویر ثبت‌شده متهم در دوربین‌های مداربسته بود که با انجام بررسی‌ها مشخص شد او کسی جز برادر بزرگ‌تر مقتول نیست. آنها از مدت‌ها قبل با یکدیگر دچار اختلافاتی شدید شده بودند. همین کافی بود تا مأموران برادر بزرگ‌تر را صبح دوشنبه 27فروردین (در کمتر از 12ساعت) در خانه‌اش دستگیر کنند. در بازرسی محل سکونت وی، سلاح کمری که در جنایت از آن استفاده شده بود نیز کشف شد.

متهم 40ساله در بازجویی‌ها به قتل برادرش اقرار و انگیزه‌اش را اختلاف مالی اعلام کرد. او گفت: مدت‌ها قبل 15میلیون تومان به برادرم قرض دادم تا چکش را پاس کند. قرار بود یکماهه این پول را برگرداند اما مدام طفره می‌رفت و امروز و فردا می‌کرد. وقتی دیدم مرا سرکار گذاشته، از او کینه به دل گرفتم و 2‌ماه قبل یک اسلحه کمری تهیه کردم تا با تهدید وی، پولم را پس بگیرم. او ادامه داد: روز حادثه برای صحبت با او سوار ماشینش شدم اما وقتی دیدم حاضر نیست پولم را برگرداند، عصبانی شدم و با شلیک گلوله وی را به قتل رساندم.

 به گفته سرهنگ حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، متهم با قرار بازداشت موقت جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید