• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 26 بهمن 1399
کد مطلب : 124324
+
-

کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش شهرستان‌های قرمز و نارنجی و در عین حال کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: در صورت تداوم روند کاهشی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، وضعیت بیماری در کشور مجددا با خیز جدید و سخت مواجه خواهد شد.
 به گزارش ایسنا،   سیماسادات لاری گفت: نمودار موارد بستری روزانه در برخی استان‌های کشور، روند صعودی به‌خود گرفته است . او افزود:  در هفته گذشته بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری به‌ترتیب در استان‌های مازندران، سمنان، گیلان و بیشترین میزان‌بروز موارد مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ به‌ترتیب در استان‌های مازندران، گیلان و اردبیل گزارش شده است.
 او گفت: به‌دنبال عادی‌انگاری شرایط بیماری، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و میزان استفاده از ماسک طی روزهای اخیر با کاهش مواجه بوده است. همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم، میان کاهش عمل به توصیه‌های بهداشتی و افزایش موارد بستری و به‌دنبال آن افزایش مرگ‌ومیر ناشی از کرونا رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد.
بنابراین با توجه به وضعیت حساس، ناپایدار و شکننده حال حاضر بیماری در کشور، در صورت تداوم روند کاهشی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، وضعیت بیماری در کشور مجددا با خیز جدید و سخت مواجه خواهد شد. امیدواریم با پرهیز از هرگونه اهمال در رفتارهای فردی و اجتماعی شاهد پیشگیری از تکرار تجربیات گذشته و جلوگیری از ایجاد خیز چهارم بیماری در کشور باشیم.
 وزیر بهداشت هم دیروز نسبت به افزایش موارد بیماری در برخی استان‌ها و تغییر رنگ برخی از شهرها و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی هشدار داد.  سعید نمکی گفت: متاسفانه با افزایش موارد بیماری در خوزستان که کانون آن هم شادگان بود، رعایت پروتکل‌ها به زیر ۱۰درصد و تقریبا صفر رسیده بود و به همین میزان هم آسیب دیدیم. هرجا رعایت پروتکل‌ها ضعیف شده، آسیب‌پذیری هم از همان‌جا بوده است. نخستین گام اصلی برای شناسایی بیماران، افزایش تست‌گیری است و در کنار رپید تست‌ها حتما تست پی‌سی‌آر را به‌عنوان تست مهم به صحنه آورید.

این خبر را به اشتراک بگذارید