• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 25 بهمن 1399
کد مطلب : 124297
+
-

انفجار گاز در خانه‌ای ویلایی، موجب جان باختن 2نفر شد

آوار مرگ در حیدرآباد کرج

آوار مرگ در حیدرآباد کرج

انفجار گاز در خانه‌ای ویلایی در کرج به جان باختن 2نفر ازجمله دختری نوجوان منجر شد. شدت این انفجار به حدی بود که 2 خانه مجاور نیز تخریب و صدای مهیب آن در مناطق اطراف به وضوح شنیده شد.
به‌گزارش همشهری، شامگاه پنجشنبه صدای انفجاری مهیب بخش‌هایی از منطقه حیدرآباد کرج را به لرزه درآورد. منشا انفجار خانه‌ای مسکونی در کوچه فرشید بود که پس از انفجار، گردوغبار شدیدی آنجا را فرا گرفته و هنوز به درستی معلوم نبود که چه اتفاقی افتاده است. شدت انفجار به حدی بود که صدای آن در برخی از مناطقِ گوهردشت، باغستان، میانجاده و خیابان داریوش نیز شنیده شد و ترس و وحشت را به دل ساکنان آنجا انداخت. در دقایق اولیه همه کنجکاو بودند تا علت این انفجار را بدانند. هنوز زمان زیادی نگذشته بود که خودروهای آتش‌نشانی و اورژانس، آژیرکشان به محل حادثه رسیدند. شواهد نشان می‌داد انفجار در خانه‌ای ویلایی اتفاق افتاده و بر اثر آن به 2 خانه مجاور نیز آسیب زیادی وارد و دست‌کم 3نفر زیر آوار گرفتار شده‌اند.
نخستین اولویت آتش‌نشانان نجات افراد گرفتار شده زیر آوار بود. آنها در همان جست‌وجوهای اولیه توانستند مردی را که بر اثر انفجار دچار سوختگی شده بود از زیر آوار بیرون بکشند. او درحالی‌که به سختی صحبت می‌کرد گفت: دختری 12ساله هم زیر آوار مانده است. با اطلاعاتی که این مرد درباره محل گرفتار شدن دختر نوجوان در اختیار تیم جست‌وجو قرار داد، تلاش‌ها برای یافتن او آغاز شد. در همین حال خبر رسید که علاوه بر این دختر، مردی حدود 42ساله هم زیر آوار مانده است. آتش‌نشانان همه امکانات خود را به‌کار گرفتند تا در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند این 2 نفر را از زیر آوار بیرون بکشند، اما ساعتی بعد ابتدا پیکر بی‌جان دختر نوجوان و سپس مرد جوان از زیر تلی از خاک بیرون کشیده و مشخص شد که هر 2 نفر به‌دلیل شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داده‌اند.
عباس وحیدی، رئیس سازمان آتش‌نشانی کرج در این‌باره گفت: شدت این حادثه به حدی بود که 2ساختمان مجاور این ملک مسکونی به‌طور کامل تخریب و به ساختمان‌های اطراف و یک خودروی سمند که در محل حادثه پارک بود خسارت سنگینی وارد شده بود. با این حال نیرو‌های عملیاتی آتش‌نشانی به محض اطلاع از وقوع حادثه با تجهیزات خود را به محل حادثه رساندند و تلاش‌ها برای نجات جان افراد گرفتار شده آغاز شد. او در ادامه گفت: در گام نخست عملیات، نیرو‌های امدادی آوار برداری فردی را در دستور کار قرار دادند و در گام بعدی آواربرداری کلی انجام شد و درنهایت معلوم شد به جز یک مصدوم و 2قربانی حادثه، فرد دیگری زیر آوار نمانده است. وحیدی درباره علت وقوع این حادثه گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که به‌احتمال زیاد علت حادثه انفجار گاز بوده، اما بررسی‌های تکمیلی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید