• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 21 بهمن 1399
کد مطلب : 124192
+
-

امشب و فرداشب 42نقطه شهر تهران نورافشانی می‌شود

جشن متفاوت انقلاب

مراسم یوم‌الله 22 بهمن به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قالب کاروان‌های خودرویی، موتوری و دوچرخه‌سوار در 12مسیر ویژه برگزار می‌شود

جشن متفاوت انقلاب

مراسم یوم‌الله 22بهمن99 متفاوت‌تر از چهل‌ویک مراسم برگزار شده از ابتدای انقلاب انجام می‌شود. مراسم 22بهمن امسال به‌دلیل شیوع کرونا متفاوت برگزار می‌شود و شهروندان با خودرو و موتورسیکلت می‌توانند در این مراسم شرکت کرده و این روز را گرامی بدارند. به گزارش همشهری، مسیرهای ۱۲گانه حرکت خودرویی مراسم یوم‌الله ۲۲بهمن و محدودیت‌های ترافیکی آن در تهران از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام شده است. 
براساس مصوبه کمیته ترافیکی برگزاری این مراسم، در فاصله زمانی اعلام شده (ساعت ۲۳:۰۰ روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن، تا پایان مراسم ۲۲ بهمن در روز چهارشنبه)، مسافران ورودی به تهران از طریق تقاطع آزادراه تهران- کرج و کمربندی آزادگان به پایانه مسافری جنوب انتقال داده می‌شوند. مسافرانی که قصد خروج از تهران را دارند هم می‌توانند از پایانه‌های مسافری جنوب، بیهقی و شرق تهران به سمت مقاصد خود حرکت کنند. مسیرهای 12گانه چون سنوات قبل تعیین شده‌اند که 6مسیر ویژه موتورسیکلت و 6مسیر هم برای خودروها پیش‌بینی شده است. نورافشانی در 42نقطه شهر به‌ویژه در 21میدان از دیگر برنامه‌هاست. برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران دراین‌باره گفت: «این سازمان به مناسب 22بهمن‌ماه مراسم نورافشانی را از ساعت‌21 روز سه‌شنبه 21 و چهارشنبه 22بهمن در بسیاری از میدان‌های شهر تهران اجرا خواهد کرد. اکران طرح‌های تبلیغات فرهنگی مانند طراحی، چاپ و نصب سازه‌های بیلبورد، عرشه و پرتابل و همچنین نصب بنر در سطح شهر با مفاهیم انقلاب اسلامی ازجمله اقدامات این سازمان است.» سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز علاوه بر برنامه‌های متعدد، 2کاروان ویژه برای حرکت در مسیر راهپیمایی و اجرای برنامه آماده کرده است. همچنین خدمات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه به شهروندان در روز ۲۲‌بهمن رایگان خواهد بود. البته طبق روال سنوات گذشته و به‌منظور حفظ نظم و امنیت در روز ۲۲بهمن در میدان آزادی، ایستگاه متروی میدان آزادی واقع در خط 4مترو از ابتدای صبح تا پایان مراسم تعطیل است و مسافرگیری انجام نخواهد شد.
روز گذشته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در نشست خبری خود درباره یوم‌الله 22بهمن گفت: «مراسم چهارشنبه از میدان امام حسین(ع) شروع می‌شود و مقصد نهایی شرکت‌کنندگان هم میدان آزادی خواهد بود. محور خیابان انقلاب از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی مسیر ویژه موتورسواران است و محور بزرگراه آیت‌الله سعیدی در مسیر جنوب به شمال از میدان فتح تا میدان آزادی و مسیر شمال به جنوب بزرگراه جناح از فلکه دوم صادقیه تا میدان آزادی مسیر ویژه تردد خودروسواران پیش‌بینی شده است.» سردار محمدحسین حمیدی ادامه داد: «محدودیت منع پارک خودرو در حاشیه مسیرهای راهپیمایی از امشب اعمال می‌شود و خودروهای پارک شده توسط عوامل پلیس راهور با جرثقیل به پارکینگ منتقل می‌شوند و مالکان برای کسب اطلاع از وضعیت خودرویشان می‌توانند با 110تماس بگیرند.» همچنین  معاونت امور  فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرده که  قرار است از مسیر میدان امام حسین تا میدان آزادی فضایی برای دوچرخه‌سواری و شرکت در مراسم با دوچرخه فراهم شود. علاوه‌براین هریک از مناطق 22گانه شهرداری 2غرفه در مسیرهای مراسم تعیین کرده‌اند و  اجرای ویدئو مپینگ در میدان آزادی هم از دیگر برنامه‌هاست.

مسیرهای رژه موتوری، خودرویی و دوچرخه‌ای  به مناسبت ۲۲بهمن:
مسیر شماره یک(موتوری): مسجد امام حسین(ع)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی.
مسیر شماره2 (خودرویی): مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی.
 مسیر شماره3 (خودرویی): مسجد امام هادی، خیابان شهیدآقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی.
مسیر شماره4 (موتوری): مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی.
مسیر شماره5 (موتوری): مسجد الجواد، میدان هفتم‌تیر، خیابان شهید آیت‌الله مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی.
مسیر شماره6 (موتوری): مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، خیابان آزادی، میدان آزادی.
مسیر شماره7 (موتوری): مسجد حضرت مهدی، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی.
مسیر شماره8 (موتوری): مسجد حضرت حجت‌بن‌الحسن، خیابان رودکی، خیابان آزادی، میدان آزادی.
 مسیر شماره9 (خودرویی): مسجد امام سجاد، خیابان آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی.
مسیر شماره10 (خودرویی): مسجد امام جعفر صادق، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی.
مسیر شماره11 (خودرویی): مسجد جامع رسول اکرم، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار گلها، بزرگراه فتح، میدان فتح، خیابان آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی.
 مسیر شماره12(خودرویی): مسجد نظام‌مافی، بلوار آیت‌الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی.

این خبر را به اشتراک بگذارید