• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 21 بهمن 1399
کد مطلب : 124163
+
-

تندیس‌های تئاتر فجر 39، اهدا شد

تندیس‌های تئاتر فجر 39، اهدا شد

‌ برگزیدگان بخش‌های رقابتی تئاتر فجر در مراسمی که تالار وحدت میزبان آن بود معرفی شدند.
سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر شامگاه روز گذشته به پایان رسید. مراسم این دوره از جشنواره در تالار وحدت برگزار شد و با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و ظرفیت محدود میزبان اهالی تئاتر بود. این دوره از جشنواره در بخش‌های مختلفی همچون بخش صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، دیگرگونه‌های اجرایی، رادیو تئاتر، تله تئاتر و گزارش صحنه‌ای، سرباز انقلاب و پوستر و عکس برگزار و اسامی برگزیدگان نیز اعلام شد.
به گزارش همشهری؛ اجرای اختتامیه این دوره را نیما کرمی برعهده داشت. اولین بخش اهدای جوایز مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به بخش پوستر و عکس جشنواره اختصاص داشت. در این دوره از جشنواره سازمان ها و ارگان‌هایی چون سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شرکت متروی تهران نیز با معرفی برخی از نمایش‌ها جوایزی را اهدا کرد. سازمان حفظ آثار جوایز خود را به 2 نمایش «برونسی» و «سرباز» اهدا کرد و شرکت مترو نیز 3 نمایش «سه‌شنبه‌های لعنتی»،‌«پاشوره» و «ژنرال» را از میان آثار انتخاب کرد. در ادامه برنامه از خانواده شهید فخری‌زاده تجلیل به  عمل آمد. در ادامه این مراسم جایزه‌های بخش تئاتر خیابانی و مسابقه صحنه‌ای به برگزیدگان این دو بخش اهدا شد.
در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر بازیگری مرد به گروه بازیگران «آبگوشت زهرماری» اختصاص یافت و حمیدرضا محمدی جایزه بازیگر مرد را گرفت. ویدا موسوی هم برای نمایش «بهشت حکیم‌الله» جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد و تندیس و دیپلم افتخار به آیه کیانپور برای بازی در «سگدو» اهدا شد.  در ادامه، حسین مسافر آستانه،
سید عباس صالحی، وزیر ارشاد  و مجبتی حسینی، معاون هنری برای پاسداشت مقام هنری همایون علی‌آبادی نویسنده و منتقد تئاتر، جمشید داورپناه نویسنده و کارگردان تئاتر، اختر تاجیک عکاس و بهرام ابراهیمی بازیگر روی صحنه آمدند و از این هنرمندان با اهدای جوایزی تقدیر کردند.  این مراسم با معرفی بهترین تئاتر در بخش صحنه‌ای به پایان رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید