• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 21 بهمن 1399
کد مطلب : 124161
+
-

آغاز اکران 4 فیلم

تکلیف اکران نوروزی هفته آینده مشخص می‌شود

گزارش2
آغاز اکران 4 فیلم

فهیمه پناه‌‌آذر- روزنامه نگار

با پایان جشنواره فیلم فجر، تمام تلاش این است که درهای سینما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز نگه داشته شود و بار دیگر سینما تعطیل نشود. دبیر شورای صنفی نمایش با تأکید بر این موضوع می‌گوید: «از امروز اکران فیلم‌ها شروع می‌شود و با توجه به تعیین ساعت21 برای منع ورود و خروج، سینماگران می‌توانند آخرین سانس اکران فیلم را در ساعت‌19:30داشته باشند.»
مرتضی شایسته از برنامه‌ریزی برای اکران 4 فیلم خبر می‌دهد و به همشهری می‌گوید: «در آخرین جلسه شورای صنفی نمایش تصمیم بر این است که با توجه به شرایطی که برای اکران فیلم‌ها در زمان جشنواره‌ فجر وجود داشت، این روند را از این پس ادامه می‌دهیم و 2 فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت و «آنجا هم باران می‌بارد» به کارگردانی نادر طریقت از ۲۳ بهمن‌ماه اکران خود را شروع کنند. همچنین قرار است «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد از ۲۹ بهمن و فیلم «آن شب» کورش آهاری از ۶ اسفند‌ماه روانه اکران شود.»
این تهیه‌کننده سینما می‌افزاید: «سینماها همچنان بر رعایت پروتکل‌ها تأکید دارند و تمهیداتی که برای تضمین فروش سینماها درنظر گرفته شده بود، تا آخر اسفندماه همچنان برقرار است.» وی در پاسخ به این سؤال که از 4فیلم، 2فیلم به‌صورت قاچاق اکران شده و یک فیلم دیگر هم از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شده و به‌نظرتان استقبال به چه شکل خواهد بود؟ توضیح می‌دهد: «هم‌‌اکنون تمام تلاش ما این است که درهای سالن سینما بسته نشود و با رعایت پروتکل‌های کامل بهداشتی اکران را داشته باشیم و درباره قاچاق فیلم‌ها نیز به‌طور حتم تصمیماتی گرفته می‌شود.» شایسته درباره وضعیت اکران نوروزی هم می‌گوید: «در جلسه هفته آینده که روز یکشنبه برگزار می‌شود، تکلیف فیلم‌های نوروزی نیز مشخص خواهد شد.» فیلم «شنای پروانه» محمد کارت و «لاله» اسدالله نیک‌نژاد از فیلم‌‌های مانده در صف اکران سال گذشته هستند که قرار بود نوروز سال‌۹۹ روی پرده سینماها روند. «شنای پروانه» بهترین فیلم جشنواره فجر سال‌۹۸ از نگاه مخاطبان بود و در طول یک سال نیز این فیلم قاچاق شد و سرو‌صدا به پا کرد. «لاله» هم یکی از فیلم‌های پرحاشیه سال‌های گذشته در تولید بوده که بودجه و روند ساخت آن سر‌و‌صدای زیادی به پا کرد و از دیگر بحث‌های فیلم مالکیت آن بود که باعث شد مدتی در صدر اخبار روز باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید