• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 21 بهمن 1399
کد مطلب : 124155
+
-

افزایش اعتماد مردم در دستور کار نظام اداری

رئیس قوه‌قضاییه راهی بغداد شد

قضایی
افزایش اعتماد مردم در دستور کار نظام اداری


ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه دیروز در صدر یک هیأت بلندپایه قضایی راهی بغداد شد. سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد این سفر را در راستای توسعه همه‌جانبه روابط فیمابین دو کشورِ دوست و برادر ایران و عراق و در پاسخ به سفر سال گذشته رئیس شورای‌عالی قضایی جمهوری عراق به تهران اعلام کرد. سفر رئیسی بنا به دعوت رسمی فائق زیدان و با هدف گسترش روابط قضایی و حقوقی صورت می‌گیرد.
در این سفر، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه، علاوه بر دیدار و مذاکره با همتای خود، با سایر مقامات عالی‌رتبه جمهوری عراق نیز دیدار خواهند داشت. همچنین در این سفر چند یادداشت تفاهم همکاری میان مقامات عالی‌رتبه قضایی دو کشور به امضا خواهد رسید. قرار است در حاشیه این سفر، یادداشت تفاهم‌هایی با وزارت دادگستری و هیأت پاکدستی فدرال و کمیسیاریای عالی حقوق بشر عراق امضا شود. در این سفر علیرضا آوائی، وزیر دادگستری نیز حضورخواهد داشت و قرار است با همتای عراقی خود دیدار و گفت‌وگو کند.
پیش از این سفر، رئیس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت افزایش اعتماد مردم به کارآمدی نظام اداری کشور گفت: همه اشخاص نقش آفرین در نظام اداری کشور، باید موضوع افزایش اعتماد مردم به کارآمدی نظام اداری را سرلوحه اقدامات و برنامه‌های خود قرار دهند. به گزارش میزان، او دیروز در جلسه شورای‌عالی قوه قضاییه با اشاره به در پیش بودن ۲۲بهمن سالروز انقلاب اسلامی، گفت: پیام انقلاب اسلامی، «ما می‌توانیم» و استحکام درونی قدرت و جلوه‌ای از قدرت و اراده مردم در برابر اراده بیگانگان است.
رئیس قوه قضاییه با تأکید بر جایگاه ولایت و رهبری در نظام و کشور ما، این جایگاه را عمود خیمه و منشأ اقتدار دانست و گفت: جایگاه ولایت و زعامت و رهبری برای نظام و کشور ما قدرت آفرین است و برای مردم ما نیز بصیرت آفرین و برانگیزاننده جهت حضور در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف اجتماعی است؛ در همین موضوع شیوع بیماری کرونا ما شاهد جلوه‌های هدایت مقام معظم رهبری در عرصه‌هایی همچون مشارکت مردم، کمک مومنانه، رعایت اصول بهداشتی و توانایی در تولید ماسک و واکسن بودیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید