• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 28 فروردین 1397
کد مطلب : 12402
+
-

پسرینیو

پسرینیو

ژوزه مورینیوی پسر روزی جای پدر را خواهد گرفت؟
یکشنبه‌شب منچستریونایتد در اولدترافورد و در زیر بارش شدید باران، با یک گل مغلوب وست‌برومویچ ته‌جدولی شد. ژوزه مورینیو سرمربی یونایتد درحالی که زیر باران مثل موش آب‌کشیده شده بود، ورزشگاه را در میان بهت جمعیت حاضر ترک کرد. او به‌خوبی می‌دانست که با این شکست ناباورانه، حکم قهرمانی منچسترسیتی را به امضا رسانده است.
هواداران منچستریونایتد به‌خوبی دیدند که سرمربی پرتغالی تیم‌شان در این فصل با آن همه خرید، تقریبا کار خاصی نکرد. حالا شاید جو ضدمورینیویی با شتاب بیشتری در فضای منچستر و اولدترافورد شکل بگیرد.
درحالی که افکار و تاکتیک‌های آقای خاص، روز به روز طرفدارانش را از دست می‌دهد، او چند روز پیش گفته بود که پسرش، ژوزه مورینیو جونیور، آقای خاص بعدی خواهد بود! حدود یک‌ماه پیش، پسر 18ساله سرمربی منچستریونایتد در روز برتری این تیم مقابل سوانزی روی نیمکت نشست. این حرکت، به‌عنوان بخشی از کارآموزی او در باشگاه محسوب می‌شد. البته آن زمان انتشار عکس‌های حضور ژوزه مورینیوی پسر بر روی نیمکت منچستریونایتد، شائبه‌هایی را ایجاد کرده بود مبنی بر اینکه آقای سرمربی برای پسرش مجوز حضور روی نیمکت گرفته و احتمالا او در کادر فنی شیاطین‌سرخ جای گرفته است.
نکته قابل توجهی که اخیرا فاش شده این است که ژوزه مورینیو جونیور در مقطعی از فصل گذشته رقابت‌های لیگ‌برتر انگلستان، آنالیزی از شکست‌های من‌یونایتد را در اختیار پدرش قرار داد که این حرکت، باعث شگفتی آقای خاص شد. آقای خاص که تحت‌تاثیر استعدادهای پسرش قرار گرفته بود، در این خصوص می‌گوید: «در یک دوران کوتاه که نتایج بدی می‌گرفتیم، او با ناراحتی سراغ من آمدم و آنالیزهایی از وضعیت تیم به من داد. مشخص بود که به‌خاطر نتایج ضعیفی که تیم پدرش کسب کرده، ناراحت است. من تحلیل‌های او را بررسی کردم و پیش دستیارانم بردم. به آنها گفتم که حواس‌تان باشد، این پسر یک روز جای یکی از شما را خواهد گرفت. وقتی به او نگاه می‌کنم که برای من آنالیز می‌آورد، یاد خودم می‌افتم که آن زمان‌ها چنین کاری را برای پدرم انجام می‌دادم؛ البته با فناوری آن زمان.»
ژوزه جونیور که او را در خانه «زوکا» صدا می‌زنند، یک هفته درس را تعطیل کرد و برای یک دوره کارآموزی و کسب تجربه به باشگاه منچستریونایتد آمد. چراکه به‌هرحال این موضوع خواست پدر بود. ژوزه ماریا مورینیوی جونیور، یکی از هواداران پر و پا قرص بارسلونا است؛ حتی زمانی که پدر در خدمت رئال‌مادرید بود. او با پیروزی بارسلونا در ال‌کلاسیکو برای هواداران رقیب کری می‌خواند و گاه به نوعی با این رفتارهایش، باعث ناراحتی و عصبانیت رئالی‌ها می‌شود. او عاشق لیونل مسی است و چند سال پیش در صفحه اینستاگرامش با انتشار عکسی اعلام کرده بود که همیشه پیراهن شماره10 بارسلونا را بر تن می‌کند. لیونل مسی هم در پاسخ به این ابراز محبت، پیراهن اصلی خود را با امضا برای پسر ژوزه مورینیو فرستاد.
البته شاید ژوزه مورینیوی پسر دلیل قانع‌کننده‌ای برای طرفداری از آبی‌اناری‌ها داشته باشد؛ چراکه پسر سرمربی مشهور منچستریونایتد، متولد شهر بارسلوناست؛ از پدری پرتغالی و مادری که در آنگولا به‌دنیا آمده است.
زوکا به‌عنوان دروازه‌بان در سال2016 با فولام قراردادی دوساله را به امضا رساند، اما یک سال پیش از پایان موعد قراردادش این تیم را ترک کرد. این‌گونه که مشخص است و پدرش از او تعریف می‌کند، زوکا قصد دارد در آینده راه پدر را ادامه بدهد و استعدادی در بازی و دروازه‌بانی در خود نمی‌بیند. مورینیو به همین دلیل گفته که به‌طور حتم، آقای خاص بعدی فوتبال، بی‌شک پسرش خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :