• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 28 فروردین 1397
کد مطلب : 12401
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/j0Bz
+
-

هنوز هم از جوانان تیم‌ملی هستم

هنوز هم از جوانان تیم‌ملی هستم

نیلوفر حامدی

محمد‌جواد معنوی‌نژاد لژیونر جوان ایران در هفته‌های پایانی حضورش در ایتالیا به‌سر می‌برد و باید به‌زودی برای اضافه شدن به اردوی تیم‌ملی والیبال ایران به کشور برگردد. او که با یک فصل بازی در لیگ ایتالیا حالا پیشنهادهای خارجی بیشتری را هم پیش روی خود دارد تا پایان اردیبهشت به ایران برمی‌گردد و در کنار سایر ملی‌پوشان برای قرارگرفتن در لیست نهایی سرمربی تیم‌ملی می‌جنگد. با دریافت‌کننده تیم‌ملی والیبال ایران درباره روزهای پایانی حضورش در ایتالیا، برنامه‌های پیش رویش برای فصل آینده و همچنین تیم‌ملی جوان‌ شده و تورنمنت‌های بزرگ پیش‌رو گفت‌و‌گو کردیم.
    هفته‌های آخر بازی در تیمتان را سپری می‌کنید شرایط چطور است؟
بله در هفته‌های پایانی هستیم و تمام تلاشمان این است که با پیروزی در این دو هفته بتوانیم برای رتبه پنجم و ششم مبارزه کنیم.
    در این مدت پیشنهادی برای بازی در تیم‌های خارجی دیگر را هم داشتید؟
بله هم در داخل ایتالیا و هم خارج از این کشور چند پیشنهاد داشتم اما فعلا فرصتی برای فکر کردن در این‌باره را ندارم و باید تمام تمرکزم روی چند بازی باقی‌مانده باشد.
    از ایران چطور؟ آیا اصلا خودتان برنامه‌ای برای بازگشت به ایران و بازی در لیگ داخلی را دارید؟
شکی نیست که لیگ ایران هم جزو بهترین‌های دنیاست. مسلما می‌تواند یکی از موارد انتخابی من باشد اما هنوز هیچ تصمیمی نگرفته‌ام ولی موقع فکرکردن حتما به پیشنهادهای داخلی هم فکر می‌کنم.
    در پایان یک فصل بازی در لیگ ایتالیا چه چیزهایی به‌دست آورده‌اید؟
خب قطعا بازی در کشور ایتالیا که بهترین‌های دنیا در آن بازی می‌کنند. تجربه و درس‌های جدیدی به من داد. در فصلی که داشتم خوشبختانه این فرصت را داشتم که درس‌های زیادی چه در حیطه فنی والیبال و چه خارج از آن و حتی خارج از فضای ورزشی یاد بگیرم. موضوعی که کمک زیادی به آینده و زندگی‌ام خواهد‌کرد.
    به‌واسطه حضور در خارج از ایران دیرتر به اردوی ملی اضافه می‌شوید آیا این موضوع برایتان تمرینات آینده را سخت‌تر نخواهدکرد؟
به‌خاطر شرایط لیگ ایتالیا نمی‌توانستم از ابتدای اردوها حضور داشته باشم. تا به ایران بیایم حدود یک ماهی از اردوها سپری شده است. البته به‌نظر نمی‌رسد چنین چیزی خیلی برایم سخت باشد چون خودم در مسابقه و تمرین بوده‌ام و از لحاظ بدنی در زمین آماده هستم. ولی درباره هماهنگی با سایر بازیکنان پس از مدت کوتاهی می‌توانم با ترکیب تیم هماهنگ شوم. چون این موضوعی است که همه بازیکنان دنیا که لژیونر هستند با آن مواجه می‌شوند و این هم یکی از بخش‌های سخت کاریشان هست.
    در این مدت آیا صحبتی با ایگور کولاکوویچ هم داشته‌اید؟
بله در این مدت چندین‌بار با سرمربی تیم‌ملی صحبت کردم. درباره شرایط بدنی و همچنین تیمم صحبت کردیم و از برنامه‌هایی که لازم بود من را مطلع کردند.
    والیبال ایران لیگ جهانی سخت‌تر از همیشه پیش روی خود دارد. به نظرتان چقدر تیم‌ملی برای حضور در چنین تورنمنت پرفشاری که سفر به 5قاره را دارد آمادگی دارد؟
لیگ جهانی مثل همیشه سخت است و امسال به‌خاطر اینکه سفرهای زیادی داریم سخت‌تر از هر سال است. ولی تقریبا بچه‌های تیم‌ملی به این مساله عادت کرده‌اند. به خوبی می‌دانند که هر سال در چنین موقع‌هایی چه رقابت‌های سختی در انتظارشان است و با توجه به درجه سختی این رقابت‌ها هم به آمادگی می‌رسند. والیبال در حال حاضر بازیکنان حرفه‌ای زیادی دارد و در نتیجه در چنین مواردی اگرچه راهش سخت و دشوار می‌شود اما نحوه مقابله با آن را هم بعد چندین سال به خوبی یاد گرفته است.
    با توجه به اینکه خودتان هم در سن بسیار کم به اردوی ملی دعوت شدید اضافه شدن بازیکنان جوان را چطور ارزیابی می‌کنید؟
بدون شک حضور این بازیکنان که انگیزه خیلی زیادی دارند به تیم کمک زیادی می‌کند. من خودم چند سال پیش جای همین بازیکنان بودم و کاملا درک می‌کنم آنها چه وضعیتی دارند. چقدر انگیزه‌هایشان بالاست و در تمرینات با تمام وجودشان می‌جنگند تا بتوانند در رقابتی خوب با بزرگترها و باتجربه‌ها خودشان را به بقیه و مربی ثابت کنند. همین موضوع باعث می‌شود که جو حاکم بر تیم‌ملی، اردو و تمرینات جوی با نشاط و رقابتی باشد و در نتیجه سطح تیم‌ملی و عملکرد همه بازیکنان را هم بالا می‌برد.
    پایان ماموریت تیم‌ملی امسال با مسابقات قهرمانی جهان خواهد بود. با توجه به اینکه تیم‌های نامداری در گروهمان حضور ندارند آیا صعود برای ایران راحت است؟
همگروهی‌های ما بهترین‌های قاره‌های خودشان بودند که توانستند به مسابقات قهرمانی جهان راه پیدا کنند. حتما با قدرت ظاهر می‌شوند و همین موضوع که تیم‌های نسبتا کمـتر شناخته‌شده‌ای هستند باعث می‌شود که کار ما هم سخت‌تر شود چون می‌توانند در زمین غیرقابل پیش‌بینی‌تر عمل کنند.  در مقابل اما ما هم در حال حاضر بهترین تیم آسیا هستیم و با تمام توانمان وارد زمین می‌شویم تا بهترین نتیجه را برای والیبال ملی ایران به‌دست آوریم.
    و درنهایت تیم‌ملی با ترکیبی جوان‌تر آیا قابلیت درخشش در مسابقات پیش رویش را خواهد‌ داشت یا فعلا سرمایه‌گذاری برای المپیک اولویت دارد؟
من خودم هنوز جزو بازیکنان جوان‌تر تیم محسوب می‌شوم و به نظرم بهتر است بازیکنان باتجربه‌تر در این مورد نظر بدهند. با این وجود شکی نیست که والیبال ایران تحت هر شرایطی با تمام داشته‌هایش به‌دنبال بهترین نتیجه در مسابقات حاضر می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید