• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 18 بهمن 1399
کد مطلب : 123882
+
-

کوتاه از حادثه/پایان 3سال فرار قاتل جوان ایرانشهری

جوانی که 3سال قبل در جریان درگیری در ایرانشهر جوان دیگری را به قتل رسانده بود سرانجام پس از مدت‌ها فرار دستگیر شد.
به‌گزارش همشهری، سرهنگ حسن کیخا، فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با اشاره به انتشار کلیپی در فضای مجازی که نشان می‌دهد مأموران انتظامی این شهرستان در مقابل پلیس راه قدیم ایرانشهر اقدام به تیراندازی به سمت مردم کرده‌اند، گفت: به هیچ عنوان این خبر و محتوای کلیپ منتشر شده صحت ندارد و تکذیب می‌شود.
سرهنگ کیخا در تشریح آنچه اتفاق افتاده گفت: روز ۱۴خرداد‌ماه سال ۱۳۹۶ درپی قتل جوان ۲۲ساله در بخش دامن شهرستان ایرانشهر موضوع از همان لحظه وقوع حادثه به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در محل وقوع جرم و انجام تحقیقات میدانی مشخص شد مقتول به‌دلیل اختلافات قبلی با شلیک سلاح کلاشنیکف به قتل رسیده و متهم از محل متواری شده است که با بررسی‌های انجام شده معلوم شد قاتل فراری پسرعمه مقتول است و تلاش‌ها برای دستگیری او آغاز شد. وی در ادامه گفت: شواهد نشان می‌داد که قاتل در ۲ استان شمالی و غربی کشور به‌طور پنهانی زندگی می‌کند که پس از ۳سال از مخفیگاه خود خارج شده بود اما با اشراف اطلاعاتی پلیس مخفیگاه او در شهرستان ایرانشهر شناسایی شد. سرهنگ کیخا در ادامه گفت: به‌رغم مقاومت متهم و همراهان وی ازجمله یک زن، برای جلوگیری از دستگیری و انتقال عامل قتل، مأموران به‌منظور تحت کنترل درآوردن اوضاع اقدام به تیراندازی هوایی کردند و درنهایت با اقتدار پلیس قاتل دستگیر شد و در بازرسی مخفیگاهش یک قبضه سلاح کلت کمری، 2 عدد خشاب و مقادیری فشنگ جنگی کشف شد. به‌گفته وی متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به قتل پسر دایی خود اعتراف و انگیزه‌اش را انتقام‌جویی به‌دلیل اختلافات قبلی اعلام کرد.

جان‌باختن مرد ٩٠ساله در آتش‌سوزی مغازه متروکه

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از جان‌باختن مرد ٩٠ساله در حریق مغازه متروکه خبر داد.
سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره اظهار کرد: ساعت۶:٠٨ صبح روز جاری یک مورد آتش‌سوزی در یک مغازه به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله درپی آن ایستگاه شماره3 به محل حادثه واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان درودیان اعزام شد. وی ادامه داد: آتش‌نشانان در مدت زمان 3دقیقه به محل رسیده و مشاهده کردند که در یک باب مغازه که در طبقه همکف یک منزل قدیمی دو طبقه واقع شده بود حریق رخ داده است. این مغازه کرکره‌ای بود و کرکره آن پایین بود، البته قفل نبود.
ملکی گفت: آتش‌سوزی در همان قسمت همکف که مغازه بود آغاز شده بود، مغازه قدیمی بود و دیگر کسب‌وکاری در آن انجام نمی‌شد، در طبقه بالای آن یک خانواده 4نفره زندگی می‌کردند که دود به آن طبقه نیز سرایت کرده بود. گروهی از آتش‌نشانان خود را به قسمت بالایی رساندند و هر 4نفر را به سلامت خارج کردند. وی افزود: به‌محض بالا زدن کرکره، حجم زیادی از دود و آتش از قسمت مغازه خارج شد که آتش‌نشانان مشغول عملیات اطفا شدند و به داخل نفوذ کردند. آتش‌نشانان حین جست‌و‌جو با جسد سوخته یک مرد مسن که به‌گفته همسایه‌ها در همان مغازه زندگی می‌کرده مواجه شدند.
ملکی گفت: به‌گفته افراد این مرد حدود ٩٠ساله بوده که در انتهای مغازه در میان حجمی از شعله‌ها گرفتار شده بوده است، به تأیید عوامل اورژانس مشخص شد که او جان خود را از دست داده است. وی افزود: کارشناسان در محل حاضر شدند و البته علت اصلی فوت پس از معاینات دقیق‌تر آن توسط عوامل پزشکی قانونی اعلام خواهد شد. به‌گفته وی ساعت٧:۵۶ عملیات به‌پایان رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید