• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 18 بهمن 1399
کد مطلب : 123879
+
-

پروتکل‌های بهداشتی در کنکور فراگیر ارشد رعایت نشد

در آزمون صبح روز جمعه کنکور ارشد فراگیر که به‌صورت سراسری برگزار شد، پروتکل‌های بهداشتی حداقل در حوزه امتحانی دانشکده الهیات واقع در تقاطع مفتح رعایت نشد. فاصله صندلی‌ها بسیار کم بود و آن را در راهروی بسیار باریک با فاصله کم از هم چیده بودند. مراقبان هم ماسکشان زیر بینی‌شان بود و حتی یکی از آنها مدام سرفه می‌کرد. از تهویه هوا هم خبری نبود. زمان تحویل گوشی و کیف هم صف‌هایی طولانی شکل گرفته بود؛ درحالی‌که ساعتی بعد در خبرها گفتند با رعایت کامل پروتکل‌ها این آزمون برگزار شده است. منظورشان کدام پروتکل بهداشتی بود و اگر کسی به کرونا مبتلا شد یقه چه‌کسی را بگیرد؟
حمیدی از تهران 

  دست‌اندازی مخابرات به اموال مردم
خط تلفنم یک‌سال بی‌استفاده بود، برای تسویه بدهی تخلیه شده رفتم و متوجه شدم پولی که از من گرفته‌اند بدهی من بابت آبونمان و مالیات است و خط من به فرد دیگری واگذار شده است. مسئولان مخابرات هم گفتند برو هر جا که دوست داری و زورت می‌رسد شکایت کن! واقعا این پاسخ مناسب است؛ درحالی‌که امتیاز خط من به کسی دیگر فروخته شده است.
بهجودی از شهرری

  صف طولانی برای دریافت انسولین در یزد
از زمانی که به‌اصطلاح مدیریت روی توزیع انسولین صورت گرفته یک روز نتوانسته‌ایم انسولین بدون صف و دردسر تهیه کنیم. اغلب در صف های طولانی و در تجمعات بیماران انسولینی که بیشتر کهنسال هستند ساعت‌ها معطل می‌شویم تا بتوانیم انسولین بگیریم. آیا این صف ها برای شیوع کرونا بد نیستند، آیا کسی هست حال ما کهنسالان انسولینی را بفهمد.
ابوذر از یزد

  جاده لواسانات، خط‌کشی و ایمن‌سازی‌ شود
مسیر اتوبان بابایی به طرف قوچک،اوشان، فشم، میگون، شمشک و دربندرسر به‌خاطر عرض کم جاده و ترافیک سنگین به‌خصوص در تعطیلات و شب ها ایمن نیست و بارها در آن تصادفات مرگبار رخ داده است. عمده‌ترین دلیل آن هم نبود خط‌کشی و ایمنی کافی است. از مسئولان تقاضا داریم این جاده به نحو احسنت خط‌کشی شود و فکری برای تعریض آن کنند.
شیرازی از لواسانات

  صدا و سیما دست از نمایش خوردن و آشامیدن بردارد
در برنامه‌های سیما و به‌خصوص آگهی‌های بازرگانی به کرات صحنه‌های خوردن و آشامیدن نمایش داده می‌شود؛ درحالی‌که وضعیت اقتصادی اغلب مردم خوب نیست و قادر به تهیه یک‌دهم آنها هم نیستند. صداوسیما این قبیل تبلیغات مذموم را قطع کند و کمافی‌السابق کسری بودجه‌اش را از قبوض برق مشترکین پرمصرف تأمین کنند.
سپاسی از تهران 

   برای آسفالت معابر از مواد مرغوب استفاده شود
همه ساله هزاران تن آسفالت به دلیل کیفیت پایین از سطح معابر جمع‌آوری و دور ریخته می‌شود. امروزه درخصوص ارتقای کیفیت آسفالت در دنیا کارهای فراوانی انجام شده؛ به‌نحوی که اینگونه آسفالت‌ها در شرایط بسیار سخت سرمایی و گرمایی به‌خوبی ده‌ها سال دوام می‌آورند. بجاست شهرداری‌ها از دانش فنی و توان شرکت‌های دانش بنیان برای حل این معضل ملی استفاده کنند.
علی ابراهیمی از تهران

  طلافروش کلاهبردار ورامینی دستگیر شود
سال95 طلا فروشی که با پول ها و طلاهای مردمی کار می‌کرد یکباره متواری شد و میلیاردها پول مردم دست وی ماند. از آن زمان با تشکیل 92پرونده قضایی پیگیر موضوع بوده‌ایم که تنها 5پرونده از آن میان منجر به صدور حکم جلب شده و باقی پرونده‌ها یا پیگیری نشده یا به جایی نرسیده است. رقم کلاهبرداری این پرونده 60میلیارد تومان است و 92خانواده درگیر آن هستند، اما همکاری ها برای بازداشت وی به نتیجه نرسیده و هر جایی که او را ردیابی می‌کنیم قبل از رسیدن کسانی که حکم جلبش را گرفته‌اند متواری شده است. از قوه قضاییه عاجزانه تقاضا داریم به داد این خانواده‌ها برسد تا بتوانند اموال از دست رفته خود را احیا کنند.
دماوندی از ورامین

  زیرساخت واگذاری اینترنت پرسرعت در شهریار فراهم نیست
بیشتر از 20روز است که در شهریار برای اینترنت وای فای ثبت نام کرده‌ام. از مخابرات تماس گرفتند که زیرساخت‌های منطقه‌ای که در آن ساکنم برای واگذاری اینترنت پرسرعت مناسب نیست. سؤالم این است که چطور مسئولان به استانی محروم رفته و می‌گویند برای روستاهای این استان اینترنت پرسرعت فعال شده، اما شهریار در چند کیلومتری تهران از این امکانات محروم است.
مفیدی از شهریار

پاسخ مسئولان
دولت اعتبارات حمل‌ونقلی شهرداری تهران را نمی‌دهد

معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران پیرو چاپ پیام مردمی با عنوان «مشکل کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی در تهران یکی از عوامل شیوع ویروس کرونا» در ستون با مردم روز 7بهمن پاسخ داده است: کمبود وسایل نقلیه عمومی سال‌هاست که مدیریت شهری را با مشکل مواجه کرده است و در این روزهای کرونایی این کمبود بیشتر خودنمایی می‌کند. در این میان معضلات ترافیک و تبعات آن ازجمله آلودگی هوا باعث شده تا چالش‌ها و مشکلات حاد شهری گریبان پایتخت را بگیرد، اما باید به این نکته اشاره کرد که میزان کمک اعتبارات دولت به شهرداری تهران در امر ساخت مترو و خرید اتوبوس بسیار کم بوده است و همین امر باعث شده مدیریت شهری به تنهایی نتواند ناوگان حمل‌ونقل عمومی را نوساز کرده و توسعه دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید