• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 16 بهمن 1399
کد مطلب : 123791
+
-

دردسرهای مجوز و بلیت

جشنواره تئاتر
دردسرهای مجوز و بلیت

جشنواره تئاتر فجر به نیمه راه خود رسید. جشنواره‌ای که تمرکز اصلی‌اش پخش اجراها در پلتفرم‌ها بوده و سهم اندکی هم برای اجراهای فیزیکی در برخی از تماشاخانه‌های تهران. فعالیت تلویزیون تئاتر ایران و دو پلفترم دیگر اتفاق جدید جشنواره سی ونهم است که تجربه‌اش می‌کند و این رویداد با پخش نمایش‌ها از شامگاه 14بهمن آغاز شد. تلاش برای خرید بلیت و شوق رفتن به سالن‌های نمایشی، تجربه تماشای تئاتر از تلویزیون، چاپ کتاب عکس‌های تئاتر ایران و مجوز نگرفتن برخی نمایش‌ها از سوی سازمان سینمایی برای پخش در پلتفرم‌ها از نکات قابل تامل جشنواره تا به امروز بوده است.

نامگذاری روزهای جشنواره به یاد پزشکان و پرستاران
به گزارش همشهری، اجراهای هر شب جشنواره تئاتر فجر با نام و یاد پزشکان و پرستاران درگذشته نامگذاری می‌شود. نمایش‌های منتخب هر روز در 4بخش اجراهای صحنه‌ای، گونه‌های نمایشی، نمایش‌های خیابانی و نمایش‌های رادیویی اجرا می‌شوند. هر عصر از ساعت 18نمایش‌های صحنه‌ای اجراهای آنلاین خود (هفت اجرا) را در تلویزیون تئاتر ایران خواهند داشت. دو پلتفرم دیگر نیز آماده پخش تئاتر‌ها بوده و تماشاگران می‌توانند بازپخش نمایش ها را مشاهده کنند.بازپخش آثار نمایشی 24ساعته خواهد بود.

تلاش برای خرید بلیت
هر سال خرید بلیت و تمام شدن ناگهانی بلیت‌های یک نمایش مشکل و معضل اصلی جشنواره فجر محسوب می‌شد، اما امسال این مشکل به‌دلیل کم بودن ظرفیت فروش بلیت‌هاست. تماشاگران ترجیح می‌دهند نمایش‌هایی را در سالن‌های نمایشی تماشاکنند و حالا که بیشترین ظرفیت جشنواره روی فضای مجازی است، برخی از نبود بلیت گلایه دارند؛ گلایه‌ای که از سوی برگزارکنندگان جشنواره مشکل این دوره محسوب نمی‌شود بلکه به‌خاطر محدود بودن ظرفیت فروش بلیت ایجاد شده است. بهای بلیت‌های این دوره از جشنواره براساس سالن‌های مختلف، متفاوت است. قیمت بلیت در بیشتر سالن‌ها 30الی 50هزار تومان بوده و این قیمت در سالن‌هایی چون اصلی تئاترشهر به کف 40هزار و سقف 60 هزار تومان می‌رسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید