• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 16 بهمن 1399
کد مطلب : 123745
+
-

هفته فرار استقلال؟

امروز و فردا در هفته چهاردهم لیگ برتر همه بالانشین‌ها بازی‌های سختی دارند به جز استقلال که میزبان تیم قعرنشین نساجی است

هفته چهاردهم از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امروز و فردا برگزار می‌شود. 2بازی عصر امروز و 6بازی هم فردا (جمعه) انجام خواهد شد که جدال امروز تراکتور-پرسپولیس و مصاف فردای ذوب‌آهن-سپاهان مهم‌ترین بازی‌ها خواهند بود. استقلال صدرنشین هم میزبان نساجی قعرنشین است.

  تراکتور – پرسپولیس؛ پنجشنبه ساعت 15
جدال همیشه حساس تراکتور و پرسپولیس این بار در شرایطی برگزار می‌شود که 2 تیم در رتبه‌های پنجم و ششم جدول همسایه‌اند. تیم‌های یحیی و مسعود شجاعی مالکانه‌ترین بازی‌های لیگ جاری را ارائه کرده‌اند. پرسپولیس با میانگین 56.3درصد و تراکتور با 55.6درصد تیم‌های اول و دوم لیگ در زمینه مالکیت توپ بوده‌اند. محمد عباس‌زاده 7گله خطرناک‌ترین بازیکن حاضر در این میدان است و پرسپولیس هم همچنان حسین کنعانی‌زادگان را در اختیار ندارد.
  شهرخودرو – مس رفسنجان؛ پنجشنبه ساعت 15
تیم مهدی رحمتی با 2 برد متوالی کاملا شارژ شده است. به‌خصوص برد دوم که با 3گل در زمین سپاهان به‌دست آمد. ستاره شهرخودرو قاسمی‌نژاد است که با 8گل زده و نمره7.50از متریکا، دومین بازیکن برتر لیگ تا این هفته بوده است. مس رفسنجان هم داوود نوشی صوفیانی را دارد که تا اینجا چهارمین گلر برتر لیگ جاری بوده است.
  ذوب‌آهن – سپاهان؛ جمعه ساعت 15
داربی اصفهان در حالی برگزار می‌شود که 2 تیم در جدول فاصله زیادی با هم دارند. سپاهان با بردن این داربی شانس صدرنشینی دارد اما ذوب‌آهن درصورت پیروزی هم از رتبه چهاردهم بالاتر نمی‌آید. ذوب‌آهن هفته قبل نخستین بردش را دشت کرد و سپاهان به سومین باختش رسید.
  آلومینیوم – سایپا؛ جمعه ساعت 15
جدال 2 تیم چغر و سختکوش لیگ بیستم. آلومینیوم در 2 هفته اخیر پرسپولیس و تراکتور را برده و قاعدتا بردن سایپا نباید کار سختی برای این تیم باشد. اما بردن سایپا همیشه سخت است، شک نکنید! سایپا جزو 4تیم آخر جدول است اما تعداد باخت‌هایش با تیم‌های دوم و سوم جدول مساوی است.
  پیکان – ماشین‌سازی؛ جمعه ساعت 15
پیکار اوت‌اندازها و خوداندازها! بازیکنان ماشین‌سازی هفته قبل در مقابل پرسپولیس رکورد تمارض و وقت‌کشی را جابه‌جا کردند. پیکان هم با نادر محمدی این بار در زمینی خشک و غیراستاندارد به مصاف حریف می‌رود. اگر ماشین همان ماشین همیشگی باشد، پیکان از نتایج بد هفته‌های اخیر فاصله می‌گیرد و دوباره به نیمه بالای جدول برمی‌گردد.
 گل‌گهر – نفت مسجدسلیمان؛ جمعه ساعت 15:30
2 تیم خوب لیگ جاری که از لحاظ فنی از بهترین‌های 13هفته گذشته بوده‌اند. گل‌گهر شوت‌زن‌ترین تیم لیگ است و با 14.6شوت در هر بازی که 4.7تا از آنها در چارچوب دروازه حریفان بوده در این زمینه رکورددار است. نفت مسجدسلیمان هم اگرچه تیم دهم جدول است اما به‌لحاظ عملکرد فنی با نمره7.07از 10بالاتر از نفت آبادان و مس و تراکتور، ششمین تیم برتر لیگ بوده است.
 نفت آبادان – فولاد؛ جمعه ساعت 16
در میان 3تیم خوزستانی، نفت آبادان به لحاظ حضور بازیکنان بومی در ترکیبش خوزستانی‌ترین تیم لیگ است. این تیم البته با حضور در رتبه دوم موفق‌ترین تیم هم بوده است. نفت با کاپیتان موفقش طالب ریکانی و با حامد فلاح‌زاده که در متریکا او را با نمره7.24در صدر جدول دروازه‌بان‌ها می‌بینیم میزبان تیم نکونام است که در دفاع موفق بوده و نسبت به 15تیم دیگر، کمترین فرصت شوت‌زنی را به حریفانش داده است.
  استقلال – نساجی؛ جمعه ساعت 17
نساجی از 9بازی اخیرش به 2مساوی و 7باخت رسیده است. بردن این تیم باید کار راحتی برای استقلال صدرنشین باشد. اینطور که به‌نظر می‌رسد محمود فکری بعد از 2 هفته سخت مقابل سایپا و نفت مسجدسلیمان که فقط یک امتیاز برای تیمش داشت، مقابل تیم سابقش کار راحتی برای پیروز شدن خواهد داشت. استقلال آنقدر پرمهره است که براساس آمارهای متریکا مهدی قائدی و وریا غفوری را در جمع 10بازیکن برتر لیگ دارد. اما بهترین بازیکن نساجی میلاد کمندانی است که رتبه64را در جمع بازیکنان لیگ دارد و در این جدول همسایه عارف غلامی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید