• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 16 بهمن 1399
کد مطلب : 123718
+
-

ششمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی از راه می‌رسد

در خانه بمانید و از اسباب‌بازى‌ها دیدن کنید!

در خانه بمانید و از اسباب‌بازى‌ها دیدن کنید!

آدمکِ روی پوستر ششمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی، ماسک زده و با دست‌های گشوده ما را به نمایشگاه مجازی اسباب‌بازی دعوت می‌کند که از 28 بهمن تا 11 اسفند برگزار می‌شود.
ششمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی با شعار «آینده را باید ساخت» به‌صورت مجازی و فرآیندی، در چند مرحله به‌شکل گام به گام آماده‌ می‌شود. در همین باره، تاکنون نشست‌های تخصصی گوناگون و مهمی در زمینه‌ی مسائل مرتبط با اسباب‌بازی برگزار شده است. در یکی از این نشست‌های تخصصی، «مهرداد بیات»، کارشناس و استاد دانشگاه گفت که گردش مالی اسباب‌بازی در ایران ۳۵۰ میلیون دلار است که تنها ۱۵میلیون دلار آن به اسباب‌بازی‌های داخلی اختصاص دارد و این در حالی است که ۱۷میلیون کودک و نوجوان زیر ۱۵سال در ایران زندگی می‌کنند و هنوز که هنوز است اتحادیه‌ی مستقلی برای اسباب‌بازی وجود ندارد و بخشی از این صنعت با همه‌ی اهمیت آن، زیر نظر اتحادیه‌ی خرازی و بخش دیگر زیر نظر اتحادیه‌ی نایلون و پلاستیک است!
حالا گام‌های گوناگون جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی طی شده و در آستانه‌ی برگزاری نمایشگاه مجازی اسباب‌بازی هستیم. «محسن حموله»، دبیر ششمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با هفته‌نامه‌ی دوچرخه می‌گوید: «امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، باید پروتکل‌های بهداشتی را برای برگزاری نمایشگاه ملی اسباب‌بازی رعایت می‌کردیم. پس به این نتیجه رسیدیم که زیرساخت‌های فناوری را برای برگزاری نمایشگاه مجازی فراهم کنیم.»
دبیر ششمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی در ادامه به تفاوت این نمایشگاه با دوره‌های قبل اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: «این نمایشگاه که در پنج دوره‌ی قبل به شکل عملیاتی برگزار شده بود، بیش‌تر در دسترس مردم تهران بود و البته اغلب مردم ساکن منطقه‌ی شش و محله‌های اطراف مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آن حضور پیدا می‌کردند، اما امسال این نمایشگاه همان‌طور که در عنوانش آمده، در سطح «ملی» برگزار می‌شود و برنامه‌های ما به شکل کلی برای همه‌ی مردم ایران در دسترس است و هر کسی علاقمند باشد می‌تواند با مراجعه به سایت نمایشگاه به نشانیirantoyfestivsl.ir مراجعه کند.»
حموله می‌گوید: «تمام برنامه‌هایی که در سال‌های گذشته در نمایشگاه تخصصی صنعت اسباب‌بازی بوده، مانند انتخاب برترین اسباب‌بازی ایران، برگزاری نشست‌های تخصصی و نمایشگاه فروش اسباب‌بازی را در این نمایشگاه داریم. در سایت نمایشگاه هم ترویج بازی و اسباب‌بازی، سازمان‌های دولتی و غیردولتی و سمن‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند را معرفی می‌کنیم.»
به گفته‌ی او جشنواره‌ی ششم، تجربه‌ی جدیدی از برگزاری جشنواره‌ی اسباب‌بازی است و با هیچ‌کدام از دوره‌های قبل قابل مقایسه نیست.
علاقه‌مندان می‌توانند از 21 بهمن تا 11 اسفند به‌صورت شبانه‌روزی از این نمایشگاه دیدن کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید