• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 15 بهمن 1399
کد مطلب : 123703
+
-

ضرب شست پلیس تهران به 746سارق و مالخر

انتظامی
ضرب شست پلیس تهران به 746سارق و مالخر

مأموران پلیس پیشگیری پایتخت در چهل و یکمین مرحله از طرح رعد موفق شدند ۷۴۶ سارق و مالخر را دستگیر کنند.
به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص دستاوردهای تازه‌ترین طرح رعد گفت: در این طرح ۳۶۴حکم قضایی به مرحله اجرا درآمد و ۴۶باند سرقت در این طرح متلاشی و 4هزار و ۲۰۰قلم کالای مسروقه از متهمان کشف شد.
سردار رحیمی ادامه داد: در این طرح ۳۰۰دستگاه تولیدکننده ارز دیجیتال در سطح تهران کشف و جمع‌آوری شد. علاوه بر این کشف ۱۶تن آرد یارانه‌ای نیز از دستاوردهای همکاران من در تازه‌ترین مرحله رعد بود. به‌گفته سردار رحیمی، از میان 746متهمی که در طرح «رعد41» دستگیر شده‌اند، 114نفرشان از محکومان فراری بودند که به دام پلیس افتادند و روانه زندان شدند. رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه برخورد با معتادان متجاهر و خرده‌فروشان از اهداف این طرح است، گفت: در این طرح ۴۱کیلوگرم مواد‌مخدر از متهمان دستگیر شده کشف شد.
سردار رحیمی با اشاره به افزایش سرقت در پایتخت گفت: در 8ماهه سال‌جاری، سرقت‌ها 2درصد افزایش یافته است، با این حال در همین مدت افزایش 8درصدی کشفیات را داشتیم. وی اضافه کرد: در جرائم خشن با روند کاهشی روبه‌رو هستیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

   سرقت، 120دقیقه بعد از آزادی

حدود 45روز قبل جوان شرور که به اتهام درگیری و شرارت زندانی شده بود با گذراندن 6‌ماه دوران محکومیتش آزاد شد اما هنوز 2ساعت از آزادی‌اش نگذشته بود که تصمیم به سرقت گرفت. او با دوستش خودروی پراید سرقت می‌کردند و با شیوه تصادف ساختگی دست به سرقت از زنان راننده‌ای می‌زدند که سوار بر خودروهای مدل بالا بودند.

ایده چنین سرقت‌هایی چطور به ذهنتان رسید؟
 در زندان این شگرد را یاد گرفتم. 6‌ماه در زندان بودم و در آنجا با افراد سارق و خلافکار آشنا شدم. برخی از آنها که حبس طولانی داشتند به من یاد دادند که چطور با ایجاد تصادف ساختگی از زنان سرقت کنم.
به این فکر نکردی که دوباره دستگیر می‌شوی و این‌بار دوران محکومیتت طولانی‌تر از قبل است؟
راستش نه. فقط به این فکر می‌کردم که پول در بیاورم تا با آن مواد بخرم. چون معتاد به گل و شیشه هستم اما حالا که گیر افتادم تازه فهمیدم چه اشتباهی مرتکب شده‌ام.
سابقه قبلی‌ات چه بود؟
با چند نفر شرور در فضای مجازی کری‌خوانی داشتیم، کری‌خوانی‌های ما به درگیری ختم شد و من برای قدرت‌نمایی از چاقو و قمه استفاده کردم. همین باعث شد که دستگیر شوم و 6‌ماه در زندان بمانم. تقریبا 2ساعت بعداز آزادی‌ام با همدستی دوستم نقشه سرقت کشیدم و آن را اجرا کردیم. به محض آزادی سراغ دوستم که بچه محله‌مان بود رفتم. گفتم می‌خواهم از زنان سرقت کنم و او هم که نیاز شدیدی به پول داشت قبول کرد.
با ماشین خودتان سرقت می‌کردید؟
نه. ما اول به‌عنوان مسافر سوار خودروی پرایدی شدیم و در بین راه با چاقو راننده را تهدید کردیم. بعد از آن او را به بیرون از خودرو پرتاب کرده و ماشین را دزدیدیم. بعد با ماشین سرقتی به خیابان‌های غرب و شمال غرب تهران رفتیم و زنانی را که پشت فرمان خودروهای مدل بالا بودند شناسایی می‌کردیم. سپس با آینه بغل ماشین‌ها عمدا برخورد می‌کردیم تا راننده توقف کند. وقتی طعمه ما از ماشینش پیاده می‌شد بهترین فرصت بود برای سرقت گوشی موبایلش که اغلب گوشی‌های گران‌قیمتی بود. برخی مواقع به راحتی موبایل‌هایشان را که روی صندلی بود برمی‌داشتیم اما اگر چیزی نبود دست به چاقو می‌شدم و با تهدید اقدام به زورگیری می‌کردم.
یعنی از آنها پول می‌گرفتید؟
چون فرصت زیادی نداشتیم کیف دستی‌شان را سرقت می‌کردیم که البته چیز به درد بخور و ارزشمندی داخل آن نبود. یک مشت کارت عابربانک بود که رمزهایشان را نداشتیم..
چطور گیر افتادید؟
قصد نودمین سرقت را داشتیم که گیر افتادیم. من 45روز قبل آزاد شدم و روزی 2سرقت انجام می‌دادیم. اما در آخرین سرقت زمانی که قصد دزدیدن گوشی زنی را با تهدید چاقو داشتیم گشت پلیس رسید و دستگیرمان کرد.

   دستبرد به ویلاهای اعیانی در لواسان

2دزد سابقه‌دار در تازه‌ترین طرح رعد پلیس پایتخت دستگیر شده‌اند. شگرد آنها این بود که دوربین‌های مداربسته ویلاهای اعیانی در لواسان را تخریب کرده و دست به سرقت می‌زدند. یکی از آنها دزد سابقه‌دار معروف به گربه است که حدود یک‌ماه قبل از زندان آزاد شده.

چرا معروف به گربه هستی؟
چون به راحتی از دیوار خانه‌ها بالا می‌روم به همین دلیل سال‌هاست که دوستانم مرا گربه صدا می‌زنند.
از شگرد سرقت‌هایت بگو؟
با همدستی دوستم به مقابل ویلاهای منطقه لواسان می‌رفتم. اکثر ویلاها مجهز به دوربین مداربسته است و من از دوستم یادگرفته بودم چطور دوربین‌ها را تخریب کنم. ابتدا دوربین‌ها را تخریب می‌کردم و بعد از روی دیوار می‌پریدم و وارد حیاط می‌شدم. پس از آن با شکستن قفل قدم در ویلا گذاشته و هرچه اموال قیمتی بود را سرقت می‌کردیم.
چطور دستگیر شدید؟
ظاهرا یکی از دوربین‌های مداربسته‌ای که در آن محدوده بود چهره ما را ثبت کرده و باعث شد گیر بیفتیم.

   مالباخته‌ای که 11مرتبه متهم شد

سارق حرفه‌ای پلاک موتوری را جعل کرده و روی موتور سرقتی چسباند تا با پرسه زدن در خیابان‌های تهران و اطراف پایتخت دست به موبایل‌قاپی و کیف‌قاپی بزند. اما این اتفاق، صاحب پلاک موتور را نیز به دردسر انداخت به‌طوری که وی در مدت یک سال 11مرتبه به دادسراهای تهران و اطراف پایتخت رفت و متهم به سرقت شد تا اینکه پس از گذشت یک سال دزد جاعل دستگیر شد و به حدود 100فقره سرقت اقرار کرد.

می دانی که یک سال است که صاحب پلاک را به دردسر انداخته‌ای؟
فکر نمی‌کردم که او گیر می‌افتد. راستش یک روز که اصلا حالم خوب نبود و خمار بودم به پارکینگ عمومی رفتم. در آنجا موتور شاکی را دیدم که ظاهرا توقیف شده بود. شماره پلاک و مدل موتور را روی کاغذی نوشتم. بعد از آن درست همان مدل موتور را سرقت کرده و پلاک را جعل کردم. بعد از آن در خیابان‌های تهران و حاشیه پایتخت پرسه می‌زدم و اقدام به موبایل‌قاپی و کیف‌قاپی می‌کردم. حالا که دستگیر شدم متوجه شدم که مالباخته در مدت این یک سال خیلی به دردسر افتاده است. بارها به دادسراها رفته و ناچار شده توضیح بدهد که سارق نیست. حتی قرار قانونی برایش صادر کرده‌اند.
موبایل‌های سرقتی را چه می‌کردی؟
با یک مالخر دوست شدم که موبایل‌های دزدی را به او می‌فروختم. هر گوشی را حدود 600هزارتومان می‌خرید. درواقع قبل از دزدی با مالخر آشنا شدم که او پیشنهاد سرقت داد. من هم که اعتیاد شدیدی به شیشه داشتم قبول کردم. از سوی دیگر سابقه‌دار هم بودم و سابقه سرقت خودرو داشتم. تازه از زندان آزاد شده بودم و جایی به من کار نمی‌دادند به همین دلیل ناچار شدم دست به دزدی بزنم و در مدت یک سال حدود 100سرقت انجام دادم.

مکث
کشف دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال

مأموران کلانتری نامجو در طرح رعد41 موفق شدند 52دستگاه ماینر را کشف و یک متهم را دستگیر کنند. ماجرا از این قرار بود که چند وقت گزارشی در اختیار پلیس قرار گرفت که نشان می‌داد رفت‌وآمد‌های مشکوکی به 2خانه ویلایی در خیابان مدنی صورت می‌گیرد. مأموران با دریافت این گزارش، هماهنگی‌های لازم را با دستگاه قضایی انجام دادند و وارد آن دوخانه شدند. در آنجا 52عدد دستگاه تولید ارز دیجیتال نیز کشف شد. این درحالی بود که متهمان خانه را به‌صورت حرفه‌ای عایق‌بندی کرده و از برق فشار قوی که به‌صورت غیرمجاز از برق شهری تغذیه می‌شد، استفاده می‌کردند. در این پرونده یک متهم دستگیر شده و 2نفر دیگر نیز فراری شدند که تحقیقات برای بازداشت آنها ادامه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :