• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 15 بهمن 1399
کد مطلب : 123695
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/pY6NX
+
-

فضای مجازی/ واکنش‌ها به رد کلیات بودجه سال آینده

کلیات بودجه١۴٠٠ دیروز در مجلس رد شد و اکنون دولت 2 هفته مهلت دارد تا بودجه را مجدد تنظیم و به مجلس بفرستد. رد بودجه سال آینده واکنش‌های مثبت و منفی زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت. برخی از این واکنش‌ها را در ادامه آورده‌ایم. نسرین وزیری، روزنامه‌نگار: «4 عمل ساده ریاضی که هیچ؛ روخوانی فارسی را بلدید؟ در آیین‌نامه داخلی مجلس آمده که گزارش کمیسیون تلفیق‬ باید به رأی گذاشته شود، نه کلیات لایحه‬ دولت! رأی منفی نمایندگان به گزارش همکاران شان در تلفیق بود، نه به لایحه دولت.»
فرید مدرسی، روزنامه‌نگار: «مجلس، لایحه بودجه۱۴۰۰‬ دولت را با ۱۴۸ رأی مخالف رد کرد. این رخداد، دوقطبی‌ساز است و گل به‌خودی اصولگرایان و می‌تواند فضای انتخابات۱۴۰۰‬ را شفاف کند؛ اگرچه دولت در تنگنا قرار می‌گیرد.» کاربری هم نوشت: «بودجه سال آینده، سیاسی‌ترین بودجه تاریخ بعد از انقلاب در ایران است.
بودجه، حالا نمادی از دعواهای حداقل 2جناح مملکت برای وقایع سیاسی و اجتماعی سال ۱۴۰۰ است. می‌پرسید دودش کجا می‌رود؟ جای دوری نمی‌رود، چشم مردم!

پاسخگویی آذری جهرمی

١٣ بهمن ماه، وحید رجبلو، از معلولان نخبه کشور و فعال در حوزه معلولان، در توییتی از وزیر ارتباطات درخواست کرد که اینترنت را برای معلولان رایگان کند. او نوشت: «مستمری ماهی ۱۲۰هزار تومان بهزیستی کفاف خرید اینترنت را حتی برای یادگیری مهارتی نمی‌دهد. افراد معلول با انواع مشکلات اجتماعی و تبعیض‌ها و شهر نامناسب در خانه حبس هستند. تنها راه ارتباط ما اینترنت است. لطفا شما کاری برای ما انجام دهید.» وزیر ارتباطات نیز در توییتر در جواب او نوشت: «وحیدآقا سلام! تو به‌خاطر توانایی‌هات اینقدر معروفی که دیروز از چند کشور و از راه‌های مختلف، توییتت رو برام فرستادند. به محض دیدن پیامت، پیگیری رو شروع کردیم. باید یکسری مجوز بگیریم. مطمئن باش همه تلاشمون رو می‌کنیم تا به وظیفه‌مون درباره شما و سایر معلولان عمل کنیم. مخلصم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید