• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 13 بهمن 1399
کد مطلب : 123446
+
-

نکته بازی/اولین برد عزاداران

پرسپولیس و استقلال طی سال‌های اخیر چندبار به‌خاطر درگذشت عزیزان‌شان با پیراهن سیاه در مسابقات حاضر شده‌اند و به این ترتیب به آنها ادای احترام کرده‌اند. با این حال این پیراهن معمولا برای سرخابی‌ها خوش‌یمن نبوده است. استقلال روز دوم آذر93 به یاد مرحوم غلامحسین مظلومی با پیراهن مشکی در داربی حاضر شد و 2بر یک به پرسپولیس باخت. پرسپولیس هم در نخستین سیاهپوشی بعد از درگذشت هادی نوروزی در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک بر یک برابر صبا متوقف شد. قرمزها در بازی این هفته برابر ماشین‌سازی هم به یاد مرحوم مهرداد میناوند مشکی‌پوش شدند. نزدیک بود این بار هم لباس سیاه با ناکامی در نتیجه‌گیری همراه شود، اما گل دقایق پایانی احمد نوراللهی پرسپولیس را نجات داد و به 3 امتیاز رساند.

قابل توجه امید عالیشاه
در دقایق پایانی بازی پرسپولیس و ماشین‌سازی، تبریزی‌ها معتقد بودند تیم حریف باید بازی جوانمردانه را رعایت کند، اما میزبان این کار را نکرد و به گل رسید. در این سال‌ها آنقدر از این حربه برای اتلاف وقت استفاده شده که الان نمی‌توانیم تیمی را به‌خاطر رعایت نکردن بازی جوانمردانه مواخذه کنیم. با این حال اظهارنظر امید عالیشاه در خور توجه است. بازیکن پرسپولیس بعد از پایان مسابقه گفته: «وقتی به گل نیاز داریم رعایت بازی جوانمردانه معنایی ندارد.» استاد عزیز اتفاقا وقتی به گل نیاز دارید جوانمردی معنی پیدا می‌کند. اگر 3بر صفر جلو باشید و به‌خاطر مصدومیت بازیکن حریف توپ را بیرون بزنید که بیشتر «تفریح» کرده‌اید! بخشیدن به وقت تنگدستی ارزشمندتر است؛ تا نظر امید جان چه باشد...

اینقدر مسئله را جنایی نکنید
در اوج انتقادها از محمود فکری، حنیف عمران‌زاده به دفاع از او پرداخته و گفته: «فکری اگر باج می‌داد الان از نظر بعضی‌ها بهترین بود.» صد البته دفاع دستیار از سرمربی چیز غریبی نیست. در این هم که عده‌ای دنبال باج و امتیاز هستند تردیدی وجود ندارد. با این حال لازم نیست اینقدر همه مسائل را جنایی کنیم. وقتی فکری در تبریز 3 تا به تراکتور زد، آیا به کسی باج داد؟ تیمش خوب بود و از آن تعریف و تمجید شد. زمانی که استاد تغییرات غیرضروری و زیانبار در ترکیب تیمش اعمال می‌کند و اینها موجب ناکامی استقلال می‌شود، طبیعی است که از او انتقاد شود. باج‌گیرها گفتند فکری بیخود و بی‌جهت رشید مظاهری را روی نیمکت بنشاند و به حسین حسینی بازی بدهد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید