• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 12 بهمن 1399
کد مطلب : 123348
+
-

حمایت سازمان بهزیستی از فرزندان تحت پوشش خود بعد از ۱۸ سالگی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: تحصیل، اشتغال، ازدواج و مسکن از مواردی است که تلاش می‌کنیم برای فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی بعد از سن ۱۸ سالگی مهیا کنیم.
حبیب‌الله مسعودی‌فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با ایلنا درباره سن استقلال فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی گفت: ما همیشه گفته‌ایم که ۱۸ سالگی سن قطعی نیست که فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی به استقلال برسند. بلکه ۱۸ سال حداقل سنی است که فرزندان تحت پوشش را می‌توانیم به استقلال برسانیم. در واقع ۱۸ سال شرط لازم است اما شرط کافی برای استقلال نیست.
وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز در برخی از مراکز به‌ویژه مرکز دختران تلاش می‌شود تا بچه‌ها بعد از سن ۱۸ سال نیز نگهداری شوند و تا ۲۰ یا ۲۲ سال هم زندگی می‌کنند. یا برخی از خیرین در مراکز ۱۲ تا ۱۸ سال سوئیت‌هایی برای فرزندانی که بیش از ۱۸ سال سن دارند، آماده کرده‌اند. معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: دغدغه‌ ما این است که فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی بعد از ۱۸ سال مستقل شوند. طرح خوبی نیز در این راستا در دست بررسی است تا هم در بحث اشتغال و هم در بحث تحصیل اقدامات خوبی برای آنها صورت بگیرد، البته هم‌اکنون تحصیل تمامی فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی رایگان است و فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی در هر مقطعی در حال تحصیل باشند همه هزینه آن از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه طرحی با عنوان آماده‌سازی فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی در دست انجام است، گفت: تلاش می‌شود بچه‌هایی که بعد از ۱۸ سال شرایط استقلال را ندارند تا سن ۲۲ الی ۲۴ سالگی نیز در مراکزی که حالت پانسیون دارند، حضور داشته باشند و فرزندان تحت پوشش ما در این مراکز حضور دارند و در عین حال به دانشگاه و سر کار می‌روند. رویکرد ما این است که بچه‌ها حتما شغل مناسب پیدا کرده و تحصیلات مناسب داشته باشند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: اینها بچه‌های ما هستند و بعد از استقلال‌شان به‌طور کامل ارتباطشان با مرکز قطع نمی‌شود و در بسیاری از مراکز ما بچه‌هایی هستند که الان ازدواج کرده‌اند و با خانواده خود به مراکز تحت پوشش سازمان در زمان‌های مختلف مانند عید و… سر می‌زنند.
فرید با بیان اینکه تحصیل، اشتغال، ازدواج و مسکن از مواردی است که ما تلاش می‌کنیم تا برای فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی مهیا کنیم، گفت: سالانه تقریبا ۷۰۰ نفر از فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی به سن حدود ۱۸ سالگی می‌رسند که باید این موارد برای آنها مهیا شود. هم‌اکنون با جمعیت بیش از ۸۰ میلیونی ۱۰ هزار کودک در مراکز تحت پوشش داریم و تقریبا سالانه حدود 2 هزار نفر در قالب طرح امین موقت و فرزندخواندگی واگذار می‌شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید