• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 9 بهمن 1399
کد مطلب : 123144
+
-

اختتامیه سومین رویداد بین‌المللی کلیماتون تهران‌٢٠٢٠ برگزار شد

بهبود هوای تهران با ایده‌های نو

رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در آیین اختتامیه رویداد بین‌‌المللی کلیماتون تهران (رویداد بین المللی برای ارائه ایده های جدید در حوزه محیط زیست شهری) اظهار امیدواری کرد که طرح‌ها و ایده‌‌های نو به بهبود هوای شهر تهران منجر شود.
به گزارش همشهری، سیدآرش حسینی میلانی دیروز در این آیین با اشاره به روزهای آلوده‌ در دی‌ماه، گفت: امسال شاهد وضعیت خاصی در زمینه آلودگی هوا در اطراف شهر تهران بودیم. به لحاظ بررسی اثرات تغییر اقلیم در شهر تهران عقب هستیم، البته مطالعات کلانی در این زمینه منتشر شده است.»

 توجه به سازگاری در تغییرات اقلیمی شهر تهران
مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران هم در این برنامه با بیان اینکه «یکی از موضوعات قابل‌توجه در طرح‌های ارائه‌شده رویداد بین‌المللی کلیماتون ۲۰۲۰، نحوه سازگاری با شرایط پیش‌روی تغییرات اقلیمی است، گفت: «باید توجه داشت که چگونه می‌‌توانیم خود را با شرایط پیش‌رو منطبق و سازگار کنیم.»
شینا انصاری‌ ضمن تشکر و قدردانی از مشارکت‌کنندگان در این رویداد بین‌المللی، اضافه کرد: «امسال، سومین سالی است که کلیماتون توسط شهرداری تهران برگزار می‌شود. تغییرات اقلیمی ایران بسیار متأثر از گرمایش زمین است. با ارائه ایده‌های بکر، کاربردی و نوآورانه برای رفع مشکلات محیط‌زیستی می‌توان قدم‌های اولیه را برداشت. بی‌شک نمی‌توان عملکرد و برنامه‌ریزی مدیریت شهری را بدون توجه به موضوع کاهش گازهای ‌گلخانه‌ای و همینطور سازگاری با اثرات تغییراقلیم و تاب‌آوری شهرها درنظر گرفت.» او با تأکید بر اینکه محور کلیماتون برپایه نوآورانه‌بودن ایده‌هاست، گفت: «باید طرح‌های ارائه‌شده در این رویداد در شهرها عملیاتی و دنبال شود. موضوع کلیماتون بعد از معاهده اقلیمی پاریس در سال‌۲۰۱۵ با هدف جلب مشارکت مردم و یک برنامه شهرمحور پیش‌بینی شد.»
آیین اختتامیه رویداد بین‌المللی کلیماتون با اعلام طرح‌های برگزیده محیط‌زیستی دیروز(چهارشنبه) با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان شهردار تهران و مدیران شهری برگزار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید