• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 7 بهمن 1399
کد مطلب : 122887
+
-

هشدار رئیسی به طرح اختلافات در تریبون‌های عمومی

قضایی
هشدار رئیسی به طرح اختلافات در تریبون‌های عمومی


درحالی‌که طرح مواضع اختلافی از سوی شخصیت‌ها و جریانات سیاسی علیه یکدیگر از طریق رسانه‌ها و تریبون‌های عمومی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری شدت گرفته است، رئیس قوه قضاییه نسبت به طرح اختلافات در رسانه‌ها هشدار داد و تأکید کرد که تریبون‌ها باید محل امیدآفرینی باشد. روز گذشته، سیدابراهیم رئیسی در بخشی از سخنان خود در جلسه شورای‌عالی قوه قضاییه بر ضرورت وجود انسجام در جامعه و همچنین مسئولان تأکید کرد و گفت: تریبون‌ها نه محل طرح و نه محل رفع مسائل اختلافی است، بلکه آنچه محل طرح و رفع مسائل اختلافی است «جلسات» هستند. به گزارش میزان، رئیس قوه قضاییه با اشاره به‌وجود جلسات در همه سطوح در کشور، گفت: تریبون‌ها باید محل امیدآفرینی و رفع نگرانی مردم و نشان دادن انسجام و آهنگ واحد در کشور باشد. تریبون‌ها اگر به جای رفع نگرانی به ایجاد نگرانی بپردازند در جهت خلاف خواست رهبری و مردم حرکت کرده اند. رئیسی ادامه داد: متأسفانه می‌بینیم که گاهی جلسات به محل خوش‌وبش و تریبون‌ها به محل طرح مسائل اختلافی تبدیل می‌شوند؛ درحالی‌که این موضوع باید برعکس باشد. وی با تأکید بر این نکته که آهنگ امروز کشور توانمندسازی هرچه بیشتر ایران اسلامی و خنثی‌سازی‌ و رفع همه تحریم‌هاست، افزود: همه کسانی که دارای تریبون و جایگاه اجتماعی و مسئولیت هستند به این نکته توجه کنند که ما برای داخل و خارج از کشور باید پیام انسجام و برای دشمنان نیز یک آهنگ واحد داشته باشیم.

تعیین تکلیف اموال موجود در انبار‌های سازمان اموال تملیکی در دستور کار قرار گیرد
حجت‌الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش دادستان کل کشور درباره بلاتکلیفی برخی اموال مردم و دولت در انبار‌های سازمان اموال تملیکی با تأکید بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر این اموال گفت: برخی اموال که به موجب حکم قضایی به نفع دولت مصادره می‌شود به «سازمان اموال تملیکی» که نماینده دولت است تحویل داده می‌شود و این سازمان باید برابر قانون در مصرف درست آنها اقدام کند.
رئیس دستگاه قضا تأکید کرد: اگر چنانچه اموالی نیازمند به مزایده گذاشتن هستند باید سازمان اموال تملیکی نسبت به آن اقدام و در غیراین صورت هرچه سریع‌تر برای آنها تعیین تکلیف کند چرا که ماندن، فرسوده شدن و خراب شدن اموال، خلاف ضابطه است.
حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به بازدید خود از انبار‌های بنادر چندین شهر ازجمله بوشهر و بندرعباس و وجود نگرانی از تخریب اموال انبار شده در این محل‌ها به‌دلیل مرور زمان، تأکید کرد که مردم حق دارند هرچه سریع‌تر برای اموالشان در انبار‌ها تعیین تکلیف شود. 


 مکث
شناسایی باند «فرشته نجات»


رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه طی اظهاراتی در جلسه شورای‌عالی قضایی با حضور رئیس قوه قضاییه با اشاره به شناسایی یک باند اخذ «رای تضمینی» با عنوان «فرشته نجات» در کرمانشاه از دستگیری یک وکیل و برخی کارکنان دادگستری در جریان این پرونده خبر داد. به گزارش میزان، علی عبداللهی همچنین اعلام کرد در دی ماه گذشته، ۱۲ نفر به اتهام کارچاق‌کنی، کلاهبرداری و اخذ رشوه از وکلا، کارمندان ثبت و دادگستری و افراد کارچاق‌کن، توسط این مرکز دستگیر شده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید