• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 6 بهمن 1399
کد مطلب : 122786
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/9r7Bz
+
-

فضای مجازی/ سیلی به مجری قانون

واکنش‌ها به یک فیلم در فضای مجازی

فضای مجازی/ سیلی به مجری قانون

فواد بدری-  روزنامه‌نگار

طی چند روز گذشته پخش فیلمی از یکی از نمایندگان مجلس در توییتر و اینستاگرام واکنش‌های بسیار زیادی را از سوی کاربرانِ فضای مجازی در پی داشت. در این فیلم سرباز پلیس راهور  از جفایی که بر او از طرف نماینده مجلس رفته و سیلی که خورده سخن می‌گوید. این فیلم کوتاه  به سرعت در فضای مجازی خبرساز می‌شود.
سیدمصطفی میرسلیم، نماینده مجلس در این‌باره توییت کرد: «جریان عنابستانی‬ مشکوک به‌نظر می‌رسد. هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان باید با دقت رسیدگی کند، مبادا در ورای این جریان افرادی می‌خواهند مجلس را بدنام کنند.»
عباس عبدی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی هم در توییتر نوشت:« چندی پیش یک سرباز را به‌دلیل انجام وظیفه‌اش در مازندران کتک زدند. فوری سر و ته ماجرا را به‌هم آوردند. ببینیم مورد اخیر را چه کارش خواهند کرد؟ اجباری به سربازی بروی، از حقوق خبری نباشد، کتک هم بخوری؟ انتظار دارید فردا از وطن دفاع کنند؟»
سیدمرتضی فاطمی از کاربران توییتر با اشاره به سردار شهید قاسم سلیمانی نوشت: «یک سردار داشتیم که می‌گفت به من بگید سرباز.»
علی اعطا، سخنگوی شورای شهر با نقل یک داستان از چرچیل به این موضوع واکنش نشان داد: «نقل است چرچیل در میانه جنگ جهانی دوم با عجله از مسیر کوتاه اما ورودممنوع به جلسه مهمی می‌رفت. افسری ماشین را متوقف و جریمه کرد، با اینکه می‌دانست ماشین نخست‌وزیر است. راننده می‌گوید جریمه شدیم در بمباران ماندیم و به جلسه نرسیدیم. چرچیل می‌گوید، اما جنگ را می‌بریم، چون قانون حاکم است.»
رامتین،یکی از کاربران در توییتر به خاطره‌ای از شهید بروجردی، معروف به مسیحِ کردستان اشاره‌ کرد و نوشت: «سربازی زد تو گوش فرمانده‌اش. فرمانده آن طرف صورتش را برد جلو و گفت: دست سنگینی داری پسر! یکی هم این طرف بزن و صورت سرباز را بوسید! اسم آن فرمانده محمد بروجردی بود که امروز باید جای امثال عنابستانی نماینده مجلس بود. اما خب... در جنگ شهید شد!»
مینو خالقی، فعال اجتماعی هم در اینستاگرام نوشت: «اینکه یک سرباز زحمتکش راهور، جلوی بی‌قانونی و تردد نماینده مجلس از مسیر ویژه را می‌گیرد و بابتش سیلی می‌خورد، یعنی یک نماینده خود را فرای ملت، فرای قانون و دارای قدرتی مطلق و با پشتوانه می‌داند که چنین بی‌محابا هم ناسزا می‌گوید و هم سیلی می‌زند. البته تا اینجای کار سیلی را که تکذیب کرده اند؛ حداقل در فیلم عیان است که در خط ویژه با دناپلاس معروف، مسیر تردد مردم را بسته‌اند. واقعا این سرباز وظیفه با این شرایط سخت دوره سربازی، در کرونا و سرما و آلودگی هوا، کتک زدن دارد؟ نمایندگی ملت، مسئولیتی بیشتر برای داشتن سعه صدر مضاعف و احساس سراپا خدمت به مردم است نه طلبکاری از آنها و کتک زدن و پرخاش به آنها. به کجا می‌روید؟»

این خبر را به اشتراک بگذارید