• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 2 بهمن 1399
کد مطلب : 122429
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/VOyJ9
+
-

تِست سرد جشنواره

سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران دیروز در پردیس ایران‌مال آغاز به‌کار کرد

تِست سرد جشنواره

مسعود میر- خبرنگار

بالاخره در نخستین روز از یازدهمین‌ماه سال بحران و مرگ و تعطیلی، نخستین جشنواره سینمایی کشور به مدد کاهش آمار ابتلا و نیستی توانست روز گذشته از مرداب هولناک رخوت و بی‌تفاوتی سر برآورد.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران هرچند در بخش آنلاین تمرکز بسیاری دارد اما آنچه برای صنعت سینما و رویدادهای سینمایی کشور در این برگزاری اهمیت یافته و بیشتر به چشم آمده همانا حضور به منزله برگزاری جشنواره با حضور صاحبان آثار و اهالی رسانه است.
جشنواره فیلم فجر در راه است و درحالی‌که هنوز برگزاری فیزیکی آن برای طیف‌های رسانه‌ای به‌صورت محدود مدنظر است و فعلا هم خبری از سینماهای مردمی برای نمایش آثار نیست برگزاری جشنواره فیلم کوتاه می‌تواند یک رویداد تمرینی و شاید به‌نوعی یک تست سرد برای سنجش چگونگی فرایند برگزاری جشنواره در ایام کرونا باشد.
اولین روز جشنواره فیلم کوتاه تهران به سیاق همه رویدادهای فرهنگی بیشتر به هماهنگی و کشف سپری شد تا غور در فیلم و هنر. برگزارکنندگان جشنواره که با انتخاب پردیس ایران‌مال بیش از هر چیز می‌خواستند از فضای بسیار بزرگ این مرکز در راستای رعایت دقیق‌تر فاصله گذاری‌های اجتماعی بهره ببرند با جدیت تمام، سعی در اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی داشتند.
مسعود مدرسی، مدیر روابط‌عمومی انجمن سینمای جوان ایران و دبیر سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره تلاش برای برگزاری بدون دردسر و ابتلای به کرونای جشنواره به همشهری می‌گوید: ما قصد داریم تا آثار برای صاحبان آنها و اهالی رسانه به نمایش درآید و به همین دلیل از بین گزینه‌های موجود پردیس ایران‌مال را به جهت وسعتش انتخاب کردیم. در دعوت از اصحاب رسانه برای حضور فیزیکی در جشنواره هم کمی احتیاط و دقت داشتیم تا جمع محدودتری به‌صورت حضوری به تماشای آثار بنشینند. همچنین اصرار داریم تا صاحبان آثار تنها با 5بلیت مهمان در ایام نمایش فیلم‌هایشان به سالن‌ها بیایند تا با ازدحام جمعیت در محل برپایی جشنواره مواجه نشویم.
حالا که نخستین روز جشنواره با ترس و امید به پایان رسیده می‌توان امیدوار بود که بتوان با هوشمندی و نظارت در ایام کرونا، جشنواره برگزار کرد و فیلم دید.

این خبر را به اشتراک بگذارید