• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 2 بهمن 1399
کد مطلب : 122400
+
-

دیدار شهردار تهران و سفیر تایلند

باغ تایلندی در تهران ساخته می‌شود

دیپلماسی شهری
باغ تایلندی در تهران ساخته می‌شود


با تصمیم شهرداری تهران، باغ تایلندی با ویژگی‌های معماری جنوب شرقی آسیا در تهران ساخته خواهد شد. در نشست شهردار تهران با سفیر تایلند، «ورا ووت پونگ پرا پاپانت» از پیروز حناچی خواست که با اختصاص فضا، برای ساخت باغ تایلندی به نشانه دوستی در تهران اقدام کند. به گزارش پایگاه خبری شهر، شهردار تهران در این دیدار گفت: تهران شهری تاریخی و شبیه اصفهان است. چند قرن از پایتخت بودن آن می‌گذرد و آثار بی‌بدیلی از پیش و پس از اسلام دارد.
حناچی با اشاره به اعمال سیاست عدم‌تمرکز در همه کلانشهرها گفت: ما در تهران ممنوعیت وجود صنایع در شعاع ۱۲۰کیلومتری تهران را ایجاد کرده‌ایم و این باعث شده که سرمایه‌گذاری و اشتغال در سطح وسیع‌تری در کشور توزیع شود. او افزود: برخلاف شهرهای شما که در کنار آب هستند، شهرهای ما در دامنه کوه‌ها قرار دارند و ارتفاع آنها بالاتر از سطح دریاست. شهردار تهران گفت: با توجه به آلودگی هوای شهر، ما ایده موتورهای برقی را دنبال می‌کنیم و برای کاهش هزینه استفاده از این موتورها به‌دنبال ایجاد سامانه سوآپ باتری هستیم. شهردار تهران از سفیر تایلند دعوت کرد که به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو بپیوندد.
سفیر تایلند هم در این دیدار گفت: شگفت‌انگیز است که سطح رشد تهران و بانکوک یکسان است. ما در آنجا هم آلودگی داریم و آلاینده 2.5پی‌پی‌ام در بانکوک از حد مجاز بیشتر است. جمعیت در شهر بانکوک زیاد (8میلیون نفر) و خدمات‌دهی به آنها سخت است.
او گفت: رویکرد ما مهاجرت شهروندان بانکوک بوده و دولت سعی کرده با اشتغال‌زایی در بخش‌های دیگر کشور سیاست گریز از پایتخت را پیش ببرد.
ورا ووت پونگ پرا پاپانت همچنین افزود: در سال۲۰۲۰ ایران و تایلند شصت‌وپنجمین سالگرد روابط خود را جشن گرفتند، به همین دلیل می‌خواهیم باغی به سبک تایلندی به‌عنوان نمادی برای دوستی در تهران ایجاد کنیم و درخواست داشتیم که جایی برای این کار در نظر بگیرید. در یک‌سال گذشته شهردار تهران با سفرای چین، فرانسه، هلند و لبنان دیدار کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید