• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 1 بهمن 1399
کد مطلب : 122324
+
-

از انصراف‌ها تا پایان فیلم‌ها و رسیدن به فجر39

روی خط فجر
از انصراف‌ها تا پایان فیلم‌ها و رسیدن به فجر39

«روزی روزگاری در آبادان» به پایان رسید

فیلم سینمایی «روزی روزگاری در آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ و تهیه‌کنندگی عبدالله اسکندری و علی اوجی آماده نمایش در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر شد. به گزارش همشهری، روزی روزگاری در آبادان در بین ۷۶فیلم متقاضی حضور در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر است و طبق اعلام دبیرخانه جشنواره ۲۰دی‌ماه نسخه کامل این فیلم تحویل داده شده است. فاطمه معتمدآریا، محسن تنابنده، الهام شفیعی، هیراد آذرنگ، سهیل جمالی و امیرحسین ابراهیمی در این فیلم نقش‌آفرینی دارند.

«خانه ماهرخ» متقاضی حضور در فجر
از دیگر خبرهای این روزها رونمایی از اعلان فیلم «خانه ماهرخ» است که شهاب حسینی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد. پوستر «خانه ماهرخ» به کارگردانی شهرام ابراهیمی و تهیه‌کنندگی مشترک محمد محمدی و شهاب حسینی که متقاضی حضور در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر است، رونمایی شد.

از «منصور» تا «مصلحت نظام»
در روزهای باقیمانده، سازمان اوج هم فیلم‌هایش را که در فجر امسال حضور دارد معرفی کرده است. «کارو»، «منصور»، «مصلحت نظام» و انیمیشن «پسر دلفینی» آثار سینمایی سازمان اوج در جشنواره فیلم فجر محسوب می‌شوند و همچنین مستندهای «کمیته» و «دستمال سرخ‌ها» در بخش آثار مستند این جشنواره به شمار می‌آیند. فیلم کوتاه «من آمریکایی هستم» نیز در بخش فیلم کوتاه به‌نمایش در می‌آید. «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی با نگاهی به بخش‌هایی از زندگی شهید ستاری و طراحی و تولید نخستین جنگنده کاملا ایرانی، ساخته شده که در آن بخش‌های ناگفته‌ای از 8سال دفاع‌مقدس روایت شده است. «کارو» به کارگردانی احمد مرادپور نیز فیلمی در حوزه دفاع‌مقدس است که به‌علت شرایط سخت تصویربرداری در کوهستان‌های استان اردبیل و آب و هوای نامناسب، به جشنواره سال گذشته نرسید. «مصلحت نظام» به کارگردانی حسین دارابی، یک تریلر جاسوسی- امنیتی است که داستان آن در اواخر دهه50 می‌گذرد که در جشنواره فجر رونمایی می‌شود. انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» نیز به نویسندگی و کارگردانی محمد خیراندیش به نمایش در می‌آید.

این خبر را به اشتراک بگذارید