ساخت یک رام قطار ملی بیش از 80درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال روی ریل مترو قرار میگیرد.
بهگزارش همشهری، تیرماه سال گذشته تفاهمنامه سهجانبه ساخت یک رام قطار ملی میان شهرداری تهران، معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی منعقد شد.
بهگفته علی امام، مدیرعامل شرکت مترو، انعقاد این تفاهمنامه در راستای اجرای ماده۵۴ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه انجام شد که براساس این ماده قانونی، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، وزارتخانههای کشور و راه و شهرسازی علاوه بر حمایت از سازندگان داخلی، تجهیزات مورد نیاز صنعت حملونقل ریلی شهری و بینشهری را تأمین و سازماندهی کند: «قبل از انعقاد این تفاهمنامه سهجانبه،
توان داخلیسازی قطار در کشور 25درصد بود، اما امروز با مشارکت 30شرکت دانشبنیان و بومیسازی تعداد زیادی از قطعات توان قطارسازی
افزایش یافته و پایان امسال شاهد حرکت نخستین قطار ملی روی ریل مترو خواهیم بود.»
وی با بیان اینکه بومیسازی قطعات قطار کمک میکند تا هزینههای تولیدی در شرایط تحریم و نوسانات قیمت ارزی، کاهش یابد، گفت: حمایت دولت از تولید انبوه ملی علاوه بر نوسازی و توسعه ناوگان عمومی شهر سبب جلوگیری از بیکاری جوانان و رونق ملی میشود.
مدیرعامل شرکت مترو با ابراز خرسندی از روند تولید قطار ملی عنوان کرد: «یک رام قطار شامل 7واگن است که ساخت نخستین قطار ملی پیشرفت خوبی دارد و اکنون بیش از 80درصد کارها انجام شده که بهمنماه رونمایی نخست
و قرارگیری در تست سرد آن انجام و پایان سال بهطور رسمی رونمایی و بهرهبرداری میشود.»
چهار شنبه 24 دی 1399
کد مطلب :
121842
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/9rBnD
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved