• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 23 دی 1399
کد مطلب : 121721
+
-

تجربه کشور همسایه در مورد صادرکنندگان

من یک تولیدکننده‌ام و با توجّه به بازار خوبی که تولیداتمان در کشور همسایه ترکیه دارد تصمیم به صادرات به این کشور گرفتیم. مطالعات ما نشان داد که این کشور چنان سیاست‌های سفت و سختی برای واردات دارد که عملا امکان صادرات کالا به این کشور را منتفی می‌کند، در عوض تا دلتان بخواهد به صادرکنندگان خودش تسهیلات می‌دهد. خوب است مسئولان ما در مرکز توسعه صادرات تنها مقررات این کشور را مطالعه و سرمشق خود قرار دهند. 
محسن احسانی از تهران

  شوراهای شهر قبلا باید روی بلندمرتبه‌سازی‌ تمرکز می‌کردند
شورای شهر کلانشهرها ازجمله تهران خیلی قبل‌تر از آنکه بلندمرتبه‌سازی‌ روال شود باید روی این موضوع تمرکز می‌کردند یا لااقل زمانی که این امر به تازگی متداول شده بود نه اکنون که صدها برج بلندمرتبه تهران و دیگر کلانشهرها را احاطه کرده و اقلیم آنها را برهم زده است. هنوز هم برای جلوگیری از بلندمرتبه‌سازی‌ در برخی مناطق مانند جماران در تهران دیر نشده است. تهران پایتخت ایران عزیزمان برای همه مردم مهم است. 
حکیمی از اصفهان

  هیچ ارگانی معتادان خیابان ناصرخسرو را جمع نمی‌کند
گناه ساکنان قدیمی ناصرخسرو چیست که هیچ ارگانی مسئول جمع‌آوری معتادان از دل زندگی مردم نیست؟ آیا ما به‌عنوان یک شهروند تنها به‌دلیل داشتن مغازه در این محله مجبور به همزیستی با این افراد هستیم؟ هر چقدر با 110و 197طی سال‌های اخیر تماس می‌گیریم نتیجه‌ای نگرفته‌ایم. تقاضای رسیدگی به این معضل را داریم.
باشی‌زاده از ناصرخسرو تهران 

   وضعیت افتضاح پیاده‌روهای رباط‌کریم
وضعیت پیاده‌روهای شهرستان رباط‌کریم واقعا تأسف‌بار است. دستفروشان همه پیاده‌رو را اشغال کرده‌اند و مأموران سد معبر شهرداری هم خودشان کنار دستفروشان می‌ایستند و با گرفتن مبالغی از دستفروشان با آنها حتی در فروش همکاری هم می‌کنند. لطفا به داد شهروندان برسید. 
علی بصیر از رباط کریم

  جلوی گدایی مدرن روی عابربانک‌ها را بگیرند
اخیرا روی باجه خودپرداز اغلب بانک‌ها نیازمندان با شرح قصه‌ای کوتاه شماره کارت گذاشته‌اند. امثال منِ کارمند که به زور از پس تامین هزینه‌های زندگی خود برمی‌آیم با دیدن این نوشته‌ها چه راست باشند چه فریب، فقط عصبی می‌شوم و احساس می‌کنم فقر چقدر گسترده است یا فریب چقدر زیادشده است. بانک‌ها جلوی این کار را بگیرند.
عزیزی از تهران 

  برخی نانوایی‌های طماع همچنان پول نقد می‌گیرند
برخی نانوایی‌های اصفهان مانند برخی از پزشکان، برای فرار از مالیات و روشن نبودن میزان درآمدشان، دستگاه کارتخوان یا همان پُز کارتخوان بانکی خود را به بهانه خراب بودن در اختیار مشتریان نانوایی نمی‌گذارند و در این شرایط کرونایی با به‌خطر انداختن جان مردم پول نقد از آنها مطالبه می‌کنند که توقع داریم به این موضوع رسیدگی شود.
 محمود بلیغیان از اصفهان

پاسخ مسئولان
محوطه‌سازی‌ مجتمع مسکونی برعهده شهرک ساز است

روابط‌عمومی منطقه 19شهرداری تهران پیرو چاپ پیام مردمی با موضوع «محوطه‌سازی‌ مجتمع مسکونی سهیل» در ستون با مردم روز 14دی‌ماه پاسخ داده است: این مجتمع اوایل دهه 90توسط تعاونی مسکن شماره یک شهرداری منطقه 19ساخته شده است و طبق قانون اداره، رسیدگی و نگهداشت مجتمع‌های مسکونی به‌عهده هیأت‌مدیریه شهرک است. این در حالی است که طی سنوات گذشته شهرداری منطقه درخصوص اجرای جدول بندی، آسفالت معابر و نظافت اقدام کرده است، اما محوطه‌سازی‌ برعهده شهرک ساز است.

این خبر را به اشتراک بگذارید