• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 23 دی 1399
کد مطلب : 121706
+
-

در حاشیه سیاست / اگر فضا فراهم شود، کاندیدا می‌شوم

محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در مورد حضور من کارهایی از مدت‌ها پیش شروع شده ‌و جلسات مستمری هست و اگر فضا فراهم شود، به‌عنوان کاندیدای واحد به میدان خواهم آمد و کمپین‌هایی تشکیل ‌شده است. نماینده ادوار دوم و سوم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با برنا افزود: در انتخابات مجلس ثبت‌نام و همه مراحل را هم طی کردم، اما در انتها چرایی رد‌صلاحیت را حتی به من اطلاع ندادند، پس از آن و در همین عید ۹۹ رهبری از خود من پرسیدند چرا شما نرفتید و کاندیدا نشدید؟ من پاسخ دادم که من مراجعه کردم و گفتند نامه شما می‌آید و من ستادم را هم آماده نگه داشتم. طرفدارانم را تا روز آخر نگه داشتم ولی تا امروز که در خدمت شما هستیم، هیچ نامه‌ای به من که 3دوره هم نماینده مجلس بودم، نداده‌اند. رهامی افزود: چرا افرادی مثل من نباید نماینده مجلس شوند؟ این تصمیمات نشان می‌دهد در بسیاری موارد رهبری هم از رد‌صلاحیت نیروهای انقلاب و دلایل آن بی‌خبر هستند.

  شرط بازگشت آمریکا به برجام لغو تحریم‌هاست
علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل، گفت: ما هیچ اصرار و عجله‌ای نداریم که آمریکا به برجام برگردد؛‌ اما اگر می‌خواهد برگردد، شرایطی دارد که مهم‌ترینش این است که تحریم‌ها را بردارد و معلوم شود که دولت جدید به تعهدات برجام پایبند است.
ولایتی تأکید کرد: اگر آمریکا بخواهد به برجام برگردد، باید تحریم‌ها را پایان دهد و البته ما اصراری نداریم به این برگشت، می‌خواهد برگردد، می‌خواهد برنگردد. اگر می‌خواهند برگردند باید شرایط مورد‌نظر را که شرایط کاملا معقولی است، انجام بدهند و کوتاهی‌های گذشته را جبران کنند. او همچنین درباره قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که اخیرا از سوی مجلس یازدهمی‌ها مصوب شد، به تسنیم گفت: مجلس و دولت به تکلیف خودشان عمل کردند. در مجلس بیش از چهار‌پنجم نمایندگان به این قانون رأی دادند و قانون بسیار معتبری است و دولت موظف است که به این قانون عمل کند. البته دولت ما هم نشان داد که از مجلس تبعیت می‌کند. کار دولت و مجلس ما کاملا قانونی بود و درست نبود که بیش از این معطل کنند.

  معنای تغییر گفتمان را درک نمی‌کنم
بهزاد نبوی، نایب‌رئیس مجلس ششم گفت: برخی از دوستانمان شاید تحت‌تأثیر شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا»، بحث تغییر گفتمان را مطرح می‌کنند. البته من تا‌به‌حال معنی تغییر گفتمان را به‌دلیل سن بالا یا به قول برخی از دوستان به‌دلیل ابتلا به «دمانس» درک نکرده‌ام و نفهمیده‌ام منظور از تغییر گفتمان، تغییر راهبرد و مشی است یا چیز دیگر! به گزارش جماران، او ادامه داد: شاید دوستان ما عدم‌اقبال مردم به انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی را دلیلی برای رویگردانی مردم از مشی اصلاح‌طلبی، تلقی کرده‌اند و فراموش کرده‌اند که در اوج حضور اصلاح‌طلبان در عرصه قدرت، در انتخابات شوراهای اسلامی، آقای مهدی چمران با حدود یکصد و چند‌هزار رأی، نفر اول شورای شهر تهران و آقای احمدی‌نژاد شهردار پایتخت شد.

  انتقاد عمو از برادرزاده
محمد هاشمی، برادر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، در رابطه با اظهارات فائزه هاشمی به مدارا  گفت: موضعی که فائزه خانم گرفتند، مورد تأیید خانواده ما نیست. ایشان گفته بودند که دوست دارند آقای ترامپ بیاید. این نکته قابل توجه است که نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی نیست که بتواند با تحریم و این حرف‌ها ساقط شود. وی ادامه داد: در روزهای اول انقلاب که نهاد جمهوری اسلامی تازه تاسیس و نوبنیاد بود، زمانی که صدام با کمک همه دنیا و با ارتش روسی، با آمریکا، فرانسه و کشورهای عربی، حمله کردند و جنگ 8ساله راه انداختند، نتوانستند نظام را ساقط کنند.  

 

این خبر را به اشتراک بگذارید