• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 22 دی 1399
کد مطلب : 121596
+
-

فیلم‌هایی فراموش شده

این فیلم‌ها در میان کرونا و تعطیلی سینماها کمتر دیده شدند

آرش نهاوندی- روزنامه نگار

سال2020 در پی بروز کرونا خیلی از فیلم‌ها در سالن‌های سینما به نمایش درنیامدند و برخی از فیلم‌ها که کمتر درباره آنها در رسانه‌ها نوشته شد به چشم نیامدند. در این مطلب به برخی از فیلم‌های مهم 2020 می‌پردازیم که بنا به دلایلی که اشاره شد، کمتر مورد توجه قرار گرفتند.

پادشاه جزیره استیتون

«پادشاه جزیره استیتون» توسط جود آپاتو ساخته شده است. این فیلم یک اثر شبه زندگینامه‌ای درباره دوران رشد و نمو پیت دیویدسون در جزیره استیتون، از دست دادن پدرش در حادثه 11سپتامبر و حوادثی است که به ورود وی به دنیای استند آپ کمدی منجر شد. پیت دیویدسون و جود آپاتو در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فانی لای دلیورد

توماس کلی این فیلم تاریخی - داستانی بریتانیایی را نوشته و کارگردانی کرده است. مکسین پیک و چارلز دنس در فیلم «فانی لای دلیورد» بازی می‌کنند. این فیلم به داستان ازدواج تحمیلی یک زن در انگلستان، دوران حاکمیت کرامول و زندگی سخت وی در یک خانواده پیوریتن می‌پردازد. با گذشت مدت زمانی یک زوج و یک کلانتر جدید به منطقه روستایی محل زندگی فانی لای وارد می‌شوند. از این پس زندگی وی دستخوش حوادثی شوکه‌کننده می‌شود.

کویین و اسلیم

«کویین و اسلیم» فیلم رمانتیک آمریکایی است که توسط «ملینا ماتسوکاس» کارگردانی شده است. فیلمنامه این فیلم را نیز لنا وایته با اقتباس از رمانی اثر جیمز فری نگاشته است. داستان این فیلم درباره زوج جوان سیاهپوستی است که پس از کشتن یک پلیس در یک چهارراه پا به فرار می‌گذارند. دانیل کایولا و جودی ترنر در این فیلم بازی می‌کنند.

پیدا کردن راه بازگشت

فیلمی با موضوع ورزشی به‌کارگردانی گاوین اوکانر و نوشته برد اینگلسبی است. در این فیلم، بن افلک، آل مادریگال و مایکلا واتگینز بازی می‌کنند. فیلم «پیدا کردن راه بازگشت» درباره یک کارگر معتاد ساختمانی است که توسط مدیران دبیرستانی که در آن درس می‌خوانده به‌عنوان مربی بسکتبال این مدرسه استخدام شده است.

تاریخ واقعی دارودسته «کلی»

فیلمی به سبک وسترن کانگورو یا وسترن استرالیایی به‌کارگردانی جاستین کروزل و نویسندگی شاون گرنت است. این فیلم با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته پیتر کاری ساخته شده است. جورج مک کی، اسی دیویس، نیکلاس هولت و راسل کرو در این فیلم بازی می‌کنند. این فیلم داستانی خیالی از شخصیت واقعی ند کلی و دارودسته‌اش در استرالیاست. ند کلی و دارودسته تبهکارش در دهه1870 میلادی به‌دلیل ارتکاب جرایمی تحت تعقیب پلیس بودند.

ویواریوم

فیلم علمی – تخیلی و ترسناک ایرلندی، ساخته لورکان فینگان با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته لورکان فینگان و گرت شانلی است. «ویواریوم» درواقع محصول مشترک کشورهای ایلند، دانمارک و بلژیک است. داستان این فیلم درباره زوجی است که در جست‌و‌جوی جایی برای زندگی بهتر به یک منطقه در حاشیه شهر مهاجرت می‌کنند که دارای خانه‌هایی یک شکل است، اما زمانی که قصد دارند از این محله مسکونی جدید هزارتو مانند خارج شوند، از هر راهی که می‌روند، دوباره به‌جای اول خود بازمی‌گردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید