• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 22 دی 1399
کد مطلب : 121595
+
-

کیانوش عیاری در گفت‌وگو با همشهری از آخرین ساخته‌اش گفت

پایان «۸۷ متر» بعد از3سال

چرا تولید سریال‌های کیانوش عیاری طولانی می‌شود؟

پایان «۸۷ متر» بعد از3سال

فهیمه پناه‌‌آذر- روزنامه نگار

بعد از 3سال و چند‌ماه، تصویربرداری «۸۷ متر» به پایان رسید. کیانوش عیاری، کارگردان سریال درباره طولانی‌شدن تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی می‌گوید: «در این مدت حین تصویربرداری سریال نزدیک به ۱۱‌ماه تعطیلی داشتیم که یکی از این وقفه‌ها به دلیل ویروس کرونا بود.»
کیانوش عیاری از فیلمسازان بزرگی است که کارنامه فیلمسازی‌اش گویای همه‌‌چیز است اما او در چند سال اخیر در اکران فیلم‌های سینمایی، کمترین شانس را داشته و دارد. 2فیلم «خانه پدری»‌ و «کاناپه» عیاری در حالی به اتمام رسید که اولی حاشیه‌های زیادی را از سال‌۸۹ تا‌کنون در اکران داشت و در نهایت با اکران بسیار محدود، آن‌هم در یک یا 2سانس جشنواره‌ای به پایان رسید. فیلم دوم این فیلمساز هم به‌دلیل استفاده بازیگران زن از کلاه‌گیس اجازه اکران نگرفت. او در سریال‌سازی نیز با مشکلاتی‌ رو‌به‌رو شده است. آخرین ساخته‌اش برای تلویزیون «روزگار قریب» بود که یک‌سریال پرطرفدار به شمار می‌آید و عیاری بعد از ۱۳سال با «۸۷ متر» قرار است به تلویزیون بازگردد؛ سریالی که شنیده شده حتی اسم اولیه‌اش نیز از زیر تیغ تیز ممیزان تلویزیون گذشته است. ساخت «روزگار قریب» در آن‌ سال‌ها بسیار طولانی شد و تولید این اثر تلویزیونی نزدیک به ۶ سال زمان برد. البته در آن سال‌ها عیاری عنوان کرد که به‌خاطر طولانی‌شدن سریال بودجه اضافی دریافت نکرده است و او در گفت‌وگوهایش دقت را ملاک اصلی فیلمسازی عنوان می‌کند.
عیاری در این ماه‌ها ساخت سریال «۸۷ متر» را برای شبکه یک سیما در دست دارد. این سریال ۴۰‌قسمتی مرداد‌ماه سال‌۹۶ در تهران کلید خورد. در طول ساختش 2بار متوقف شد؛ یک‌بار به‌دلیل نبود بودجه کافی و بار دیگر به‌دلیل وضعیت قرمز در پی شیوع کرونا. اما بالاخره تصویربرداری این سریال تمام‌شده و عیاری به همشهری می‌گوید: «تصویربرداری ۱۹‌دی‌ماه به پایان رسید و تدوین نیز انجام شده و مابقی کارهای سریال نیز در حال انجام است. تلاش بر این است که سریال به‌طور کامل تمام شود، اما هنوز زمان پخش آن را نمی‌دانم.» وی همچنین از طولانی‌شدن ساخت سریال می‌گوید و اینکه 2 وقفه ایجاد‌شده نزدیک به ۱۱‌ماه بوده و در کل ساخت سریال 2سال ‌طول کشیده است. با توجه به صحبت‌های عیاری به‌احتمال زیاد این سریال نیمه‌اول سال‌۱۴۰۰ روی آنتن می‌رود. علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، زنده‌یاد حسین محب‌اهری، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه‌منصور، محمد بحرانی، سعید پیردوست و... برخی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید