• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 26 فروردین 1397
کد مطلب : 12154
+
-

کاکتوس‌ها را چگونه نگهداری کنیم

در سال‌های گذشته علاقه به خرید و نگهداری گیاه کاکتوس در بسیاری از منازل افزایش یافته است. در این مطلب تلاش می‌کنیم تا راه‌های کوچکی را برای بهتر نگه‌داشتن گیاهان کاکتوس در منازل به شما آموزش دهیم.



1- گلدان بزرگ برای کاکتوس انتخاب نکنید: بعد از خرید کاکتوس گلدانی را انتخاب کنید که تنها اندکی از گلدان فعلی بزرگ‌تر باشد زیرا فضای بیش از حد به آبیاری بیش از اندازه منجر می‌شود و این موضوع به از بین رفتن ریشه گیاه منجر می‌شود. توجه داشته باشید که انتهای گلدان گیاه کاکتوس حتما باید سوراخ باشد تا آب در گلدان جمع نشود. کاکتوس تا یک هفته پس از تعویض گلدان نباید در معرض نور شدید آفتاب قرار بگیرد و آبیاری آن نیز باید به اندازه‌‌ای باشد تا بتواند به محیط جدید خو بگیرد.


2- از خاک مخصوص استفاده کنید: خاک مخصوص کاکتوس از ماسه، کمی شن و خاک گلدان تشکیل شده؛ اگر سخت‌تان است که خودتان خاک‌ها را تهیه و مخلوط کنید می‌توانید از خاک مخصوص که در گلفروشی‌ها به فروش می‌رسد، استفاده کنید.



3- مهم‌ترین چیز آبیاری است

درطی فصل رشد فعال که معمولا بهار و به‌خصوص تابستان است، کاکتوس باید بیش از دوران استراحت آبیاری شود. برنامه خاص و تعریف شده‌ای برای آبیاری کاکتوس وجود ندارد و برنامه آن به گلدان، خاک، آب و هوا و عوامل مشابه بستگی دارد. بهترین روش برای تعیین مقدار آب مورد نیاز کاکتوس، این است که گیاه را مدتی با دقت زیرنظر بگیرید. هنگام آبیاری سعی کنید تمام سطح خاک خیس نشود و مراقب خروج آب نیز باشید.



4- کود :کاکتوس طی پاییز و زمستان تنها هر دو تا سه‌ماه یک مرتبه به کود احتیاج دارد. یک کود کم ازت برای کاکتوس مناسب است. کودهایی که به‌تدریج در خاک آزاد می‌شوند نیز برای کاکتوس مناسب هستند، اما این کودها تنها یک مرتبه در بهار به خاک افزوده می‌شوند.


5- نور : کاکتوس به نور فراوان نیاز دارد و قرار دادن آنها در داخل اتاق و پشت پنجره‌های جنوبی بسیار مناسب است. درصورت ناکافی بودن نور طبیعی، نور مصنوعی نیز می‌تواند به‌عنوان مکمل، به‌کار رود. بهتر است یک لامپ را روی گیاهتان روشن کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید