• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 26 فروردین 1397
کد مطلب : 12127
+
-

ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و عراق، مقصد نخست گردشگران ایرانی در نوروز

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: رتبه اول سفر خارجی مردم ایران در نوروز متعلق به کشور ترکیه بود که امکان سفر هوایی به چندین شهر آن کشور وجود دارد و در رتبه‌های بعدی نیز کشورهای ارمنستان، آذربایجان و عراق قرار دارند.

به گزارش ایسنا، محمد محب‌خدایی گفت: سفرهای زمینی که به کشورهای دیگر صورت می‌گیرد به نفع گردشگری داخلی نیز هست. این سفرها در مقایسه با سفرهایی که به‌صورت نقطه به نقطه و هوایی هستند، برای رونق گردشگری داخلی مفیدند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه امسال سفر در میان مقاصد مختلف کشور نیز توزیع شد، افزود: سفر به استان چهارمحال و بختیاری چندین برابر شد درحالی‌که در سال‌های گذشته به این شکل نبود.

محب‌خدایی با بیان اینکه مشهد و کیش بزرگ‌ترین الگوهای انجام تحلیل‌های گردشگری کشور هستند، افزود: هم‌اکنون روی شاخص‌های گردشگری این دو شهر پژوهش می‌کنیم تا نقاط آسیب و قوت را شناسایی و برنامه‌ریزی کنیم. در واقع استان خراسان‌رضوی دارای ظرفیت اقامتی بالایی است که می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های گردشگری مورد بررسی قرار گیرد. او گفت: برنامه‌ریزی شهری برای بسیاری از شهرهای دنیا به‌صورت جامعه شهروند - گردشگر است، اما درباره برخی از شهرها که توریستی نیستند مبتنی بر جامعه شهروندی انجام می‌گیرد که خوشبختانه در مشهد این برنامه‌ریزی به‌صورت جامعه شهروند - گردشگر بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید