• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 17 دی 1399
کد مطلب : 121133
+
-

توسعه مترو با بودجه 12هزار میلیاردی در سال1400

شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) برای تحقق برنامه‌ها و اقدامات سال1400 بودجه 12هزار میلیاردی درخواست کرده است.
به‌گزارش همشهری، شرکت متروی تهران، برنامه‌های سال آینده خود را با توجه به اسناد بالادستی ازجمله برنامه 5ساله سوم توسعه شهر تهران و لزوم تحقق برنامه‌های کلان شرکت مترو مطابق با سند راهبردی افق1409 تنظیم و تدوین کرده است که به‌زودی تحویل مراجع بالادستی می‌شود.
امیرعباس رضایی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه شرکت مترو در توضیح بیشتر درخواست بودجه 12هزار میلیاردی برای انجام کارهای پیش‌بینی شده سال1400 گفت: «منابع مالی لازم برای اجرای برنامه‌های سال آینده براساس بودجه پیشنهادی شهرداری، سهم اوراق مشارکت سال1399 که مبلغ 1500میلیارد تومان است، درآمدهای ناشی از مجتمع‌های ایستگاهی و سهم حمایتی دولت، پیش‌بینی شده بیش از 12هزار میلیارد تومان باشد.» به‌گفته او، این بودجه درصورت تحقق، صرف تکمیل ایستگاه‌های باقیمانده در خطوط 6 و 7 مترو، احداث پست برق، ساخت پایانه و پارکینگ و تأمین ناوگان شبکه حمل‌ونقل ریلی زیرزمینی خواهد شد.
مدیر دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه شرکت مترو، به امکان آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های توسعه شمالی خط3 و توسعه شرقی خط4 در سال1400 اشاره کرد و گفت: اگر شرایط تأمین مالی اجازه دهد، فعالیت‌های ارزشمند دیگری را می‌توان در سال آینده آغاز کرد یا به پایان رساند تا همه مردم پایتخت و شهرهای اقماری از ثمرات مثبت آنها بهره‌مند شوند.
رضایی گفت: «برنامه اجرایی نهایی شده شرکت مترو برای سال1400، براساس توانمندی‌های موجود و همچنین تحقق اهداف میان‌مدت و بلندمدت تنظیم شده است و درصورت تأمین بموقع منابع مالی، امکان اجرای صددرصدی آن وجود دارد. به تعبیر دیگر؛ با توجه به تجربه‌ حاصل شده در زمینه سفرهای درون شهری در دوران کرونا، انتظار می‌رود حمایت‌های جدی‌تری در بخش توسعه مترو و تأمین ناوگان حمل‌ونقل ریلی زیرزمینی صورت پذیرد تا خدمت رسانی به‌لحاظ کمی و کیفی مطلوب‌تر شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید