• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 16 دی 1399
کد مطلب : 121013
+
-

اکران «دیدن این فیلم جرم است»

بازگشایی سالن‌های سینمای حوزه هنری در همه استان‌ها جز تهران و مازندران

سینما
اکران «دیدن این فیلم جرم است»

یاور یگانه- روزنامه نگار

امسال، سالن‌های سینمای ایران، مثل تمام نقاط جهان، حال و روزشان خوش نبود و روزهای زیادی تعطیل بودند و در روزهای غیرتعطیل هم مشتریان زیادی نداشتند که بخواهند پا به تاریکی پرجاذبه سالن‌ها بگذارند. در این مدت، برخی فیلم‌ها ترجیح دادند نمایش آنلاین را بیازمایند تا پشت خط اکران سالن‌های سینما که معلوم نبود چه زمانی دوباره باز خواهند شد معطل نمانند. اما از اول آذر و با تشدید محدودیت‌های کرونایی، سینماهای کشور کلا تعطیل شدند؛ تا اینکه روز گذشته خبر رسید که براساس اعلام روابط‌عمومی مؤسسه «بهمن سبز» وابسته به حوزه هنری، با توجه به تغییر وضعیت بسیاری از شهرها از نارنجی به زرد طی روزهای اخیر، هم‌اکنون سینماهای حوزه هنری در تمام شهرهای کشور به‌جز استان‌های مازندران و تهران فعال و مشغول به‌کار شده‌اند.
وضعیت 2 استان مازندران و تهران هم‌اکنون ناپایدار است و به‌دلیل حضور سینماها در گروه شغلی 3، پس از تغییر وضعیت به زرد اجازه فعالیت خواهند یافت. برنامه اکران این سینماها مطابق با فیلم‌های در حال نمایش قبلی است و به‌زودی با تصویب شورای صنفی نمایش، اکران فیلم‌های جدید آغاز خواهد شد. مطابق آنچه در سایت نه چندان به‌روز مؤسسه بهمن سبز آمده، این مؤسسه در استان‌های آذربایجان غربی 3سینما، آذربایجان شرقی 4سینما، اصفهان 3سینما، البرز یک سینما، بوشهر یک سینما، تهران 7سینما، چهارمحال و بختیاری یک سینما، خراسان جنوبی یک سینما، خراسان رضوی 2سینما، خوزستان 3سینما، زنجان یک سینما، فارس 5سینما، قزوین یک سینما، کردستان یک سینما، کرمانشاه یک سینما، گلستان 4سینما، لرستان 2سینما، مازندران 3سینما و همدان 2سینما دارد. بدون سینماهای استان‌های تهران و مازندران که هنوز شروع به فعالیت نکرده اند، باید گفت سینماهای مؤسسه بهمن سبز در 17استان فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.
فیلم جدیدی که قرار است در استان‌هایی که سالن‌های سینمایی‌شان بازگشایی شده اکران شود، فیلم‌ «دیدن این فیلم جرم است» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه و کارگردانی رضا زهتابچیان است که از چهارشنبه ۱۷ دی به‌طور همزمان در سینماهای مؤسسه بهمن سبز اکران می‌شود. این فیلم که محصول سازمان سینمایی سوره حوزه هنری است، در بهمن 1397در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد اما دریافت پروانه نمایش آن، به‌دلیل مضمون حساسیت‌برانگیزش، وارد مسیر پرپیچ و خمی شد. آبان سال گذشته، ابراهیم داروغه‌زاده که از خرداد1396 تا تیر1398 معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی بود، در اظهارنظری اکران «دیدن این فیلم جرم است» را به تصمیم وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی حواله داد. بالاخره این فیلم که برای نهادهای تصمیم‌گیر چالش زیادی ایجاد کرده بود، در زمستان کرونازده بی‌تماشاگر سینماها فرصت اکران پیدا کرده است. در این فیلم، امیر آقایی، لیندا کیانی، حسین پاکدل، حمیدرضا پگاه، محمود پاک نیت، احسان امانی و مهدی زمین‌پرداز بازی کرده‌اند. حالا باید دید این فیلم که مدت‌هاست حرف و حدیث‌هایی درباره آن وجود دارد چقدر در جذب مخاطبان گریخته از سینما می‌تواند موفق عمل کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید