• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 13 دی 1399
کد مطلب : 120643
+
-

کوتاه از حادثه/دستور ویژه در پرونده سیلی زدن به زن افغان

انتشار فیلمی کوتاه درباره سیلی زدن مأمور پلیس در اردوگاه مهاجران به زنی افغان جنجال زیادی به پا کرد و باعث تشکیل پرونده و دستور ویژه دادستان نظامی برای پیگیری این حادثه شد.
به‌گزارش همشهری، از روز چهارشنبه فیلم کوتاهی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن یکی از مأموران پلیس در یکی از اردوگاه‌های مهاجران افغان به زنی سیلی می‌زند. این فیلم کوتاه اما بازتاب گسترده‌ای داشت و جنجال زیادی به پا کرد. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که این حادثه حدود 2هفته قبل در اردوگاه عسگرآباد ورامین که در آنجا مهاجران خارجی غیرمجاز نگهداری و ساماندهی می‌شوند اتفاق افتاده است. رسانه‌های افغان مدعی هستند این زن هنگامی که برای پیگیری وضعیت فرزندش به اردوگاه رفته و برای خواسته‌اش سماجت کرده، از سوی یکی از مأموران سیلی خورده است.
به‌دنبال انتشار این فیلم معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شرق استان تهران بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: دستور ویژه‌ای برای بررسی دقیق و سریع این حادثه در اردوگاه صادر شده است و پلیس اجازه نمی‌دهد حقی از کسی ضایع شود و به محض تکمیل تحقیقات، جزئیات این اتفاق اطلاع‌رسانی می‌شود. همچنین سردار کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی شرق استان تهران جزئیات بیشتری از این حادثه را بازگو کرد و از آغاز تحقیقات در این خصوص خبر داد. او به تسنیم گفت: بعد از بررسی‌های اولیه مشخص شد آدرسی که فرزند این زن اعلام کرده غیر‌واقعی و جعلی بود و متأسفانه به‌رغم تلاش مأموران تاکنون هیچ آدرسی از این زن برای مشخص شدن صحت و سقم این حادثه پیدا نشده است.
وی در ادامه گفت: از طرفی به‌منظور رسیدگی دقیق‌تر به موضوع پلیس‌های تخصصی فتا و اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی اقدامات اولیه را برای شناسایی منتشر‌کننده ویدئو برای پیدا کردن این بانو آغاز کرده و سرنخ‌هایی نیز در این‌باره به‌دست آمده است.
سردار عزیزی در ادامه گفت: پلیس، امنیت را برای همه مردم، حتی اتباع بیگانه که در کشور جمهوری اسلامی ایران ساکن یا در حال تردد هستند برقرار می‌کند و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد حقی از آنها ضایع شود. در این مورد ممکن است موضوع سناریویی از پیش تعیین شده باشد. به همین دلیل تا روشن شدن کامل موضوع، تحقیقات ادامه پیدا خواهد کرد.
در همین حال، بازتاب‌های این حادثه آنچنان وسیع بود که دادستان نظامی تهران نیز دستور تحقیق و برخورد با مأمور متخلف را صادر کرد. غلامعباس ترکی، دادستان نظامی استان تهران به معاون دادستان نظامی و سرپرست دادسرای نظامی شرق استان تهران دستور داد که صحت و سقم موضوع به‌طور دقیق بررسی و درصورت صحت به سرعت با مأمور خاطی برخورد قانونی ‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید