• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 9 دی 1399
کد مطلب : 120255
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wp50m
+
-

حواشی انتخاب یک سرپرست در والیبال

کارشناس حوزه والیبال می‌گوید سال‌هاست که پست‌ها در والیبال به افراد غیروالیبالی سپرده می‌شود

رئیس اتحادیه صنف چلوکبابی‌ها و تالارهای پذیرایی قزوین، سرپرست تیم والیبال نوجوانان ایران شد؛ این مهم‌ترین خبر 2 روز گذشته ورزش ایران است. کانال‌های تلگرامی، سایت‌ها و حتی روزنامه‌ها برای اینکه بازدیدشان را بالا ببرند، این خبر را با تیترهای جذاب منتشر کرده‌اند اما کسی از فدراسیون نپرسیده که چرا این انتخاب را داشته است.
رویه انتخاب علیرضا عسگری برای سرپرستی تیم مشخص است؛ او سرپرست تیم والیبال شهرداری قزوین است و مسعود آرمات -سرمربی این تیم- سرمربیگری تیم نوجوانان را هم به عهده دارد. گفته می‌شود مسعود آرمات، عسگری را به فدراسیون معرفی کرده است. جمشید حمیدی، کارشناس والیبال هم مثل بیشتر والیبالی‌ها و ورزشی‌ها به این انتخاب انتقاد دارد اما می‌گوید: «بیشتر رسانه‌ها به جای انتقاد از این انتخاب، شغل سرپرست تیم را به سخره گرفته‌اند. انتقاد اصلی باید از فدراسیون باشد که چرا این انتخاب را انجام داده است.»
محمد داورزنی در بازگشت دوباره به فدراسیون برای اداره امور با افراد جدیدی همکاری کرد که مورد تایید جامعه والیبال نبودند. او وحید مرادی را به عنوان مشاور انتخاب کرد. ایراد این بود که چرا شخصی که تجربه ورزشی‌اش ریاست فدراسیون شنا بوده باید مشاور اول فدراسیون والیبال باشد؟ اما انتخاب‌های بعدی داورزنی، انتقاد از مرادی را کمرنگ کرد. نایب‌رئیس و دبیر فدراسیون، رئیس سازمان لیگ و هر پست دیگری که در فدراسیون بود به افرادی سپرده شد که سابقه‌ای در والیبال نداشته‌اند؛ شهرام عظیمی، میلاد تقوی، توفیق کابلی، مهناز شاددل و... نام‌های آشنایی برای جامعه ورزشی نبودند و هنوز سابقه کاری این افراد برای خیلی‌ها مشخص نیست. نظر حمیدی این است که جامعه والیبال از اول برای این انتخاب‌ها باید به فدراسیون اعتراض می‌کرد: «والیبال 600مربی بین‌المللی دارد که دست‌کم 400نفر آنها در والیبال کاری ندارند. هزار بازیکن هم دارد که آنها هم در والیبال کاری انجام نمی‌دهند. چرا باید سمت‌های والیبال به افراد غیروالیبالی سپرده شود؟ این کار امروز و دیروز نیست. 12سال سرپرست تیم ملی یک بسکتبالیست بود! الان هم که همه پست‌ها به غیروالیبالی‌ها داده شده. من هم مثل بقیه به انتخاب سرپرست تیم نوجوانان انتقاد دارم. سرپرست و همه اعضای کادر فنی تیم نوجوانان باید از بهترین‌ها باشند اما چرا در انتخاب‌های قبلی که پست‌های کلیدی به افراد داده شد، جامعه والیبال سکوت کرد؟» حمیدی اعتقاد دارد چون این بار کلمه چلوکباب جذاب بوده همه زبانشان به انتقاد باز شده است.
با انتخاب پرحاشیه سرپرست تیم نوجوانان، شایعاتی هم مطرح است. گفته می‌شود این انتخاب داورزنی به‌خاطر مسایل مالی و بی‌پولی فدراسیون است. منتقدان که به انتخاب خود مسعود آرمات برای سرمربیگری تیم نوجوانان هم ایراد می‌گیرند، می‌گویند فدراسیون به خاطر اینکه برای برپایی اردوهای تیم هزینه‌ای نکند، این انتخاب‌ها را انجام داده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید