• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 9 دی 1399
کد مطلب : 120254
+
-

بهشت بهانه‌جوها

این شما و این هم کلکسیون کم‌نظیر از اظهارات غیرمنطقی

بهروز رسایلی
با اعلام برنامه 3 هفته بعدی لیگ بیستم فوتبال، موج بزرگی از اعتراض‌ها علیه سازمان لیگ شکل گرفت. ذوب‌آهن اطلاعیه داد، محمود فکری و جواد نکونام مصاحبه کردند و پرسپولیس هم یک بیانیه دسته‌جمعی علیه همه صادر کرد! تمام اینها در حالی است که مسئولان هر تیم فقط از زاویه منافع خودشان به ماجرا نگاه می‌کنند و دست به مغالطه می‌زنند. به راستی که فوتبال ایران بهشت بهانه‌جوهاست.

  حرف نسنجیده یحیی
پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا، 2 بازی پرسپولیس برابر نساجی و ذوب‌آهن لغو شد. اولی بنا به میل پرسپولیس بود و دومی نه. لغو اولی این تیم را از سفر در شرایط کرونا و بیم مصدومیت روی چمن خراب نجات داد و لغو دومی سرخپوشان را از شرایط بازی دور کرد. با این همه پرسپولیس به جبران لطفی که در ماجرای تعویق بازی با نساجی به این تیم شده بود، باید انعطاف‌پذیری بیشتری به خرج می‌داد. یحیی گل‌محمدی گفت: «اگر فاصله بین بازی با نساجی و ذوب‌آهن کمتر از 6 روز باشد من نیستم.» این حرف نسنجیده‌ای بود، اما سازمان لیگ به آن گوش داد و بازی با ذوب را از چهارشنبه به پنجشنبه موکول کرد. همین تعویق 24ساعته غیرضروری عامل تشدید حملات به سرخ‌ها شد، درحالی‌که این تأخیر می‌توانست وجود نداشته باشد و پرسپولیس دست بالا را بگیرد.
 طلبکاری عجیب فکری
خود باشگاه استقلال اعلام کرده بود تا وقتی پرسپولیس مسابقات معوقه‌اش را برگزار نکند این تیم در داربی حاضر نخواهد شد. سازمان لیگ هم به این خواسته جامه عمل پوشاند، اما باز سرمربی آبی‌ها طلبکار است و ادعا می‌کند این تیم نباید 2 بازی با گل‌گهر و آلومینیوم اراک را برگزار می‌کرد! این یعنی استقلالی‌ها انتظار داشتند پرسپولیس مسابقات عقب‌افتاده‌اش را برگزار کند و آنها هم استراحت کنند. در این صورت استقلال از 28آذر و بازی با ذوب‌آهن تا 22دی و روز داربی حتی یک مسابقه رسمی هم انجام نمی‌داد؛ خداوکیلی در این صورت خود فکری و استقلالی‌ها بعد از ناکامی احتمالی در داربی نمی‌گفتند دوری 24روزه از مسابقات این تیم را از شرایط بازی دور کرده و تقصیر را گردن سازمان لیگ نمی‌انداختند؟ الان طراحی مسابقات طوری است که مصدومان و محرومان انضباطی استقلال به داربی می‌رسند و این تیم در آمادگی به مصاف پرسپولیس می‌رود؛ خب پس دلیل این همه طلبکاری چیست؟
 چه می‌گویی آقای نکونام؟
اعتراضات جواد نکونام هم غریب است. خلاصه مصاحبه 2 هزار کلمه‌ای او این است که کل لیگ باید متوقف می‌شد تا اول پرسپولیس مسابقات عقب‌افتاده‌اش را برگزار کند. این در حالی است که هیچ کجای دنیا چنین تصمیماتی نمی‌گیرند. به هر حال سازمان لیگ یک فرجه معقول برای برگزاری بازی‌ها دارد و مخصوصا با توجه به در پیش بودن فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا نمی‌تواند اینقدر تعلل به خرج بدهد. در اسپانیا هم مسابقات فصل جاری لالیگا در حالی شروع شد که رئال مادرید از هفته دوم و بارسلونا از هفته سوم بازی‌های‌شان را شروع کردند، چون مسابقات آنها در لیگ قهرمانان اروپا دیرتر تمام‌شده بود و استراحت‌شان کمتر از سایرین بود. هنوز هم بارسلونا یک و نسبت به بعضی تیم‌ها 2بازی عقب‌افتاده دارد؛ آیا در اسپانیا لیگ را متوقف کردند تا ابتدا بارسا بازی‌های عقب‌افتاده‌اش را برگزار کند؟ نه، چنین درخواستی عاقلانه نیست.
  شیرین‌بازی ذوب‌آهن
بیانیه ذوب‌آهن بیشتر از اینکه جای نقد داشته باشد بامزه است؛ یک نوع تلاش سطحی برای جلب توجه. اوج کار دوستان هم استفاده از تعابیری مثل واکسن کروناست. خود ذوبی‌ها هم می‌دانند دیدارشان با پرسپولیس به نفع آنها لغو شد و این تعویق 24ساعته اصلا چیز مهمی نیست که به خاطرش هیاهو کرده‌اند. گفتیم که؛ بیشتر جنبه‌خودنمایی دارد. جدی نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید