• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 9 دی 1399
کد مطلب : 120249
+
-

کابوس توقف واتساپ در اول ژانویه

پیام‌رسان واتساپ از 12دی‌ماه در بعضی گوشی‌های قدیمی از دسترس خارج می‌شود

کابوس توقف واتساپ در اول ژانویه

عمادالدین قاسمی پناه- خبر‌نگار

اگر یک گوشی قدیمی آیفون یا اندروید دارید، به‌احتمال زیاد نمی‌توانید از اول ژانویه 2021(12دی99) به پیام‌رسان واتساپ دسترسی داشته باشید. این احتمال هم وجود دارد که اگر به این پیام‌رسان دسترسی داشته باشید، از بعضی امکانات این پیام‌رسان نتوانید استفاده کنید.
به گزارش تک‌رادار، سازندگان این اپلیکیشن پیام‌رسان تأیید کرده‌اند که پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی در سال جدید متوقف خواهد شد. بنابراین برای عده‌ای ممکن است این عدم‌پشتیبانی به این معنی باشد که استفاده از این اپلیکیشن به‌طور کلی متوقف می‌شود. با این حال، اگر گوشی شما از سیستم عامل iOS9 یا بالاتر در دستگاه‌های آیفون یا سیستم عامل Android4.0.3 یا بالاتر در دستگاه‌های اندروید برخوردار باشد، تحت‌تأثیر این عدم‌پشتیبانی قرار نخواهد گرفت.
به این ترتیب کسانی که آیفون4 یا پایین‌تر دارند نمی‌توانند جدیدترین نرم‌افزار را به‌روزرسانی کنند. همچنین برخی از تلفن‌های بسیار قدیمی اندرویدی نیز تحت‌تأثیر این تصمیم قرار خواهند گرفت. مانند SamsungGalaxyS2 که در سال2011 عرضه شد. با این حال، بسیاری از کاربران اپلیکیشن واتساپ می‌توانند نرم‌افزار گوشی خود را به نسخه‌ای بالاتر از iOS9 یا Android4.0.3 ارتقا دهند تا به این ترتیب مطمئن شوند که تحت‌تأثیر این عدم‌پشتیبانی قرار نمی‌گیرند. بنابراین توصیه می‌شود که در صورت نگرانی از توقف دسترسی، نرم‌افزار گوشی خود را بررسی کنید.
کسانی که گوشی آیفون دارند می‌توانند مسیر Settings > General > Software را در گوشی خود طی کنند تا ببینند چه نرم‌افزاری در گوشی آنها در حال اجراست. کسانی هم که از گوشی اندروید استفاده می‌کنند می‌توانند با مراجعه به بخش تنظیمات(setting) و ورود به بخش درباره تلفن(aboutphone) از وضعیت سیستم عامل خود آگاه شوند.
این در حالی است که بعضی از کاربران دستگاه‌های بسیار قدیمی به هیچ‌وجه نمی‌توانند نرم‌افزار گوشی خود را ارتقا دهند و اگر شما جزو این گروه هستید، ممکن است به این معنی باشد که از اول ژانویه(12دی) دسترسی به برخی از امکانات واتساپ را از دست می‌دهید. اگر چنین اتفاقی رخ دهد یا اینکه به‌طور کلی دسترسی به این اپلیکیشن را از دست دهید، ممکن است مجبور شوید گوشی خود را ارتقا دهید تا بتوانید از این پیام‌رسان بیشترین استفاده را ببرید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :