• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 8 دی 1399
کد مطلب : 120176
+
-

تذکرات و پیشنهادهای اعضای شورای شهر در جلسه دیروز

ساماندهی راسته توزیع محصولات پروتئینی

مجید فراهانی: با تعطیل‌شدن بازار توزیع محصولات پروتئینی در میدان بهمن، کسبه به سمت خیابان‌های شهید فاطمی و کارگر سامانی در منطقه‌16 که بافت مسکونی هستند، رفته‌اند و این معابر به راسته توزیع محصولات گوشتی تبدیل شده‌ است. بنابراین به شرکت ساماندهی مشاغل و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران تذکر می‌دهم که براساس بند‌20 ماده‌55 قانون شهرداری به متخلفان اخطار دهد.

توقف عملیات برداشت در معدن سنگ سبز

سیدآرش حسینی میلانی:
با وجود تذکر قبلی و اعلام توقف کار معدن سنگ سبز کوهسار توسط اداره‌کل محیط‌زیست تهران در سال گذشته، متأسفانه اخیرا کارگروه دیده‌بان انجمن کوهنوردان ایران گزارشی مبنی بر ادامه بهره‌برداری از این معدن را به شورای شهر ارسال کرده‌اند. به شهرداری تهران و سازمان صمت استان تهران تذکر می‌دهم در راستای حفاظت از حقوق عامه و رعایت الزامات ایمنی شهر در برابر سیلاب و حفظ محیط‌زیست کوهستان در اسرع وقت نسبت به توقف عملیات برداشت در معدن سنگ سبز کوهسار اقدام کنند.

ضرورت بیمه دستفروشان روز‌بازارها

علی اعطا:
تذکر نخست را به دولت در راستای اصل‌۲۹ قانون اساسی که حق تأمین اجتماعی را همگانی و وظیفه دولت دانسته است، می‌دهم. هر‌چند به‌نظر می‌رسد دولت در ایجاد اشتغال و ساماندهی دستفروشان نمره مناسبی نمی‌گیرد اما می‌تواند با ارائه راهکارهایی به شهرداری و شورای شهر تهران در راستای اصل‌۲۹ قانون اساسی اقدام به بیمه‌کردن دستفروشان روزبازار‌های شهر تهران کند. تذکر دیگر را هم به شهرداری تهران می‌دهم به‌دلیل اجرایی‌نشدن مصوبه طراحی و احداث یادمان سردار شهید قاسم سلیمانی.

تعلل سازمان زیباسازی در پیشبرد امور محوله

محمد سالاری:
تذکر اول بنده به سازمان زیباسازی به‌دلیل تعلل در مرمت و بهسازی بنای کلاه‌فرنگی عشرت‌آباد به‌عنوان یکی از بناهای میراثی و تاریخی بسیار ارزشمند و تکمیل عملیات مناسب‌سازی‌ و بازآفرینی فلکه دوم نیروهوایی واقع در منطقه‌13 است. تذکر دیگر را به شهرداری تهران می‌دهم مبنی بر اینکه هم‌اکنون مهلت اعتبار پروانه برای آغاز عملیات ساختمانی 2سال است. در اواخر دوره چهارم شورا پیگیری کردیم تا این مهلت برداشته شود، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

ارسال لوایح مربوط به وضع عوارض جدید به شورا

مرتضی الویری:
تذکرم مربوط به ماده‌50 قانون مالیات بر ارزش افزوده است. در تبصره یک این ماده قانونی آمده که شورا‌های اسلامی شهر و بخش، جهت وضع هر یک از عوارض محلی جدید که تکلیف آنان در این قانون مشخص نشده باشد، موظفند موارد را تا 15بهمن هر سال برای اجرا در سال بعد تصویب و اعلام عمومی کنند. بنابراین لازم است شهرداری لوایح مربوط به این عوارض را به شورا ارسال کند تا از ظرفیت قانونی در این تبصره استفاده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید