• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 7 دی 1399
کد مطلب : 120006
+
-

نکته بازی- حرفی برای گفتن نداشت؟

در زمینی که فوتبال روی آن غیرممکن بود، پرسپولیس و نساجی همه بضاعت‌شان را گذاشتند و انصافا بازی بدی هم نشد؛ پرموقعیت و جذاب. بعد آقای وحید فاضلی، سرمربی نساجی گفته: «فینالیست آسیا در برخی دقایق جلوی ما حرفی برای گفتن نداشت.» چند رسانه هم عبارت «بعضی دقایق» را حذف کرده‌اند تا تیتر تندتر شود. اظهارات سرمربی محترم نساجی در حالی است که انصافا پرسپولیس در نیمه دوم خیلی سرتر از میزبانش بازی کرد و حتی استحقاق کسب 3 امتیاز را هم داشت. در عین حال رئال مادرید هم اگر با یک تیم دیگر بازی کند، بالاخره ممکن است جریان مسابقه برای چند دقیقه متعادل باشد. حداقل از مربیان نوگرا انتظار می‌رود از زدن چنین حرف‌هایی خودداری کنند و به شعور مخاطبان احترام بگذارند.

مال خودم است، اجازه نمی‌دهم
مالک باشگاه ماشین‌سازی اجازه پوشش تلویزیونی نیمه اول بازی این تیم در برابر نفت مسجد سلیمان را نداده و گفته: «تیم خودم است، دوست ندارم بازی‌اش را پخش کنید.» این در حالی است که در مورد اصل مالکیت استاد در این باشگاه شبهه وجود دارد و برخی می‌گویند در حقیقت هنوز زنوزی همه‌کاره ماشین است. حالا به این کاری نداریم. این را هم قبول داریم که تلویزیون با ندادن حق پخش در حال استثمار فوتبال است. با این حال هر تصمیمی اتخاذ می‌شود باید دسته‌جمعی و با هماهنگی سایر باشگاه‌ها باشد. باز خدا را شکر مالک ناشناس ماشین مثلا نگفته: «تیم خودم است، اجازه نمی‌دهم بیشتر از 70دقیقه بازی کنید» یا «تیم خودم است، دلم می‌خواهد 8 تا تعویض کنم. به کسی چه.»

پس نگویید داربی فرق نمی‌کند
پرسپولیس نخستین بازی معوقه‌اش را برابر نساجی مازندران برگزار کرد و حالا با انجام 2 بازی بعدی آماده دیدار با استقلال می‌شود. بعد از تعویق مسابقات سرخپوشان به‌خاطر حضور در فینال آسیا، استقلالی‌ها اعتراض کردند و گفتند اول همه مسابقات این تیم باید برگزار شود، مصدوم و محرومان احتمالی را بدهند تا بعد نوبت داربی برسد. حتی در لحن پرویز مظلومی «تهدید» هم وجود داشت و گفته بود در غیراین صورت تیمش مقابل سرخپوشان قرار نخواهد گرفت. الان هم سازمان لیگ در حال برآوردن همین خواسته است. همه اینها یعنی «داربی» برای کل ارکان این فوتبال فرق دارد. خداوکیلی اگر پرسپولیس هفته هشتم به جای استقلال با آلومینیوم اراک بازی داشت، باز سازمان لیگ این تیم را مجبور می‌کرد اول مسابقات معوقه‌اش را برگزار کند؟ مسلماً نه.

این خبر را به اشتراک بگذارید