• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 7 دی 1399
کد مطلب : 120003
+
-

حسینی: بعد از صعودنکردن مس افسردگی گرفتم

سرمربی این فصل نفت مسجدسلیمان اعتقاد دارد چندسالی بی‌دلیل از سطح اول فوتبال ایران کنار رفته است

حسینی: بعد از صعودنکردن مس افسردگی گرفتم

امیرحسین اعظمی
مجتبی حسینی سال گذشته تنها به‌خاطر یک تفاضل گل نتوانست مس کرمان را به لیگ برتر برساند اما خودش با نفت مسجدسلیمان به لیگ بیستم آمد؛ با تیمی که از لحاظ مالی وضعیت خوبی نداشت. حالا حسینی توانسته با نفت به رده ششم جدول برسد و در سطح اول فوتبال ایران خودی نشان دهد. از همین‌رو همشهری ورزشی گفت‌و‌گویی با این مربی داشته است.

 از بازی با ماشین‌سازی شروع کنیم که با برد تیم شما در تبریز همراه شد.
ما با اینکه در بیرون از خانه بازی می‌کردیم ولی هدفمان فقط برد بود. این یکی از سخت‌ترین بازی‌های ما در این 8هفته بود. هم از نظر جوی و برودت هوا و هم اینکه جلوی تیمی بازی کردیم که آمده بود به هر طریقی در این بازی نتیجه بگیرد.
 داستان اتفاقات آخر بازی چه بود؟
مورد خاصی نبود و مسئله را بیش از حد بزرگ کردند. برخی از بازیکنان جوان احساساتی شده بودند و درگیری کوچکی بین آنها رخ داد.
 نفت حالا به رده ششم رسیده و فقط 2‌امتیاز با صدر فاصله دارد. در این خصوص صحبت می‌کنید؟
ما یک گروه جوان و باانگیزه در اختیار داریم و همه بچه‌ها تلاش می‌کنند تا بهترین کیفیت را ارائه کنند. لطف خدا هم شامل حال ما بوده ولی مهم این است که روند خوبی در ادامه لیگ داشته باشیم.
 فکر می‌کنید بالانشینی نفت در لیگ ادامه داشته باشد؟
ما فقط دنبال ماندن در لیگ برتر هستیم. شرایط هم سخت است و خودتان می‌دانید چقدر تغییر در تیم ما ایجاد شده است. ما باید بازی به بازی جلو برویم.
 با این جواب می‌خواهید سطح توقعات را پایین بیاورید؟
اینطور نیست. ما باید همه‌چیز را درنظر بگیریم و هم‌اکنون هدفمان این است که یک جایگاه امن در جدول داشته باشیم.
 نفت مسجدسلیمان مشکلات زیادی دارد. چرا دست به ریسک زدید و هدایت این تیم را قبول کردید؟
من بی‌دلیل از سطح اول فوتبال ایران و لیگ برتر کنار رفتم. آخرین نتیجه‌ای که در لیگ برتر گرفتم، چهارمی جدول بود ولی کنار رفتم و
 در نهایت یک‌سال و نیم در لیگ دسته اول فعالیت کردم. من در لیگ یک از مسائل غیرفوتبالی ضربه خوردم و تصمیم گرفتم هرطور که شده به لیگ برتر برگردم. نخستین پیشنهادی که به من رسید برای نفت مسجدسلیمان بود و درنهایت این پیشنهاد را قبول کردم ولی 10‌روز قبل از شروع لیگ، یکی دو پیشنهاد جدی دیگر به من رسید که به خاطر تعهد به نفت آنها را رد کردم.
 آیا از جایگاه فعلی خودتان در فوتبال ایران راضی هستید؟
من به‌عنوان دستیار یا سرمربی عملکرد خوبی در سال‌های گذشته داشتم ولی برخی اتفاقات رخ داد که عقب افتادم. البته در فوتبال یاد گرفته‌ام که بجنگم و کارم را درست انجام دهم.
 از آخرین بازی مس کرمان در فصل گذشته صحبت کنید که فقط با تفاضل یک‌گل به لیگ برتر صعود نکردید.
من بعد از عدم‌صعود مس به لیگ برتر افسردگی گرفتم و تحمل آن روزها واقعا سخت بود. تیم ما خیلی زحمت کشید و واقعا هم تیم شایسته‌ای بود ولی مسائل غیرفوتبالی باعث شد مس به لیگ برتر نیاید.
 کیفیت فنی بازی‌های لیگ برتر را چطور ارزیابی می‌کنید؟
بد نیست ولی باید این را درنظر گرفت که تعداد زیادی از بازیکنان باکیفیت سال گذشته فوتبال ایران را ترک کردند و این می‌تواند تأثیرگذار باشد. ما باید دوباره ستاره تولید کنیم تا کیفیت بازی‌ها هم بالاتر برود.
 قبول دارید امسال در جریان بازی‌ها، تنش‌ها روی نیمکت تیم‌ها بیشتر شده است؟
چون تماشاگر در استادیوم‌ها نیست، این موضوع باعث می‌شود که نیمکت‌ها سروصدا کنند. قبلا که هواداران در ورزشگاه‌ها بودند، سروصداها اینطور اثرگذار نبود و این موضوع هم کمتر دیده می‌شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید